söndag 29 juli 2012

Lerinsk fägring i Sommar i P1



Idag har det varit min favoritkonstnär som sommarpratat i Sommar i P1. Värmlänningen Lars Lerin som kan fånga ljus, stämningar och liv i sina målningar på ett sätt som ingen annan kan. Jag är så mäkta imponerad av Lars som konstnär men kanske ännu mer imponerad av hans sätt att vara människa. Hans sätt att vara naken inför omvärlden och livet och våga stå pall när allt mod rasar och när allt annat blåser. Fan rent ut sagt vilken vacker skörhet han vågar leva i fast hela världen tittar på. Ta bara det här att han inte tycker att det är viktigt att det kommer många människor på hans utställningar - det är viktigare att "kattera"kommer in på kvällen. Härliga människa.

Hans program fick mig att tänka på rena och sanna kärleken och vad den egentligen är och vad den kommit att bli för många av oss

Ni som inte sett filmen om honom "För dig naken" av Sara Broos kan jag varmt rekommendera att göra det.

Sommarprogrammet var både sakligt, lugnt, naket och intressant ur flera persektiv. Här kan ni lyssna på det på webben hur många gånger ni vill.


6 kommentarer:

  1. Aaaaaha.....ska verkligen lyssna...imorn;)
    Puss å love

    SvaraRadera
  2. Aaaaaha.....ska verkligen lyssna...imorn;)
    Puss å love

    SvaraRadera
  3. Aaaaaha.....ska verkligen lyssna...imorn;)
    Puss å love

    SvaraRadera
    Svar
    1. hihi...du är väl för skön du... det är lite din nya grej att liksom skriva kommentarer MED BESKED...här räcker det inte med 1 kommentar nejnemensan här ska skrivas 3 kommentarer varje gång:)
      puss o kram

      Radera
  4. Tyvärr hörde jag det inte själv men min svärmor berättade lyriskt om honom efter att hon lyssnat. Synd att jag missade det.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du kan lyssna hur många gånger du vill på webben. P1 hemsida ;)

      Radera

INSPIRATIONSHELG

Tillhör du också en av oss som levt upp till andras förväntningar gång på gång. Trots att det ibland inte alls legat i linje med Din...