tisdag 24 juli 2012

Filmtime




Trots att det är mitt i sommaren så kan jag drabbas av värsta filmsuget de luxe. Det var vad som skedde häromdagen. Filmen som stod på agendan var Niceville. 
Det jag har att säga om den är bara SE DEN om ni inte redan gjort det. En film om de svartas situation i USA under 60-talet- Kan låta klichéartat och lite väl uttjatat men det kan aldrig bli nog belyst om man frågar mig. Jag bara älskade den här filmen från första minuten till den sista, två och en halv timme senare. En gripande, kärleksfull och berörande feelgoodfilm. Skådespelarinsatserna, fotot, regin, scenerierna, vyerna, miljön ja allt är bara så jäkla bra och sevärt

Nu diskning och sen lite Yogi-the och melon

Ciao och ha en fin kväll nu när sommaren visar sig från sin allra bästa sida

Kram



12 kommentarer:

  1. Jag gillade den också...misstänker att boken är ännu bättre ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. JA jag har inte heller läst boken men den är säkerligen ÄNNU bättre :)

      Radera
  2. Jag håller med om allt! En underbar film. Säger samma sak, SE DEN. Dottern föreslog att vi skulle se den efter att hon läst boken. Åh, så bra.

    Kram Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Lena visst är det en underbar film som beror :)

      Radera
  3. Hörde av mamma att du föreslagit den som "filmtajm" till oss. Låter som en bra idé. Tack för den;)!

    Puss å massa kärlek

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jepp dagens tips. ni kommer gilla den Promise
      kram

      Radera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  5. Tack för filmtips! Det finns alldeles för få feelgoodfilmer, tycker jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag håller med dig Martin. Fler feelgood filmer till folket :)

      Radera
  6. Gillade den trots att jag läst boken och hade höga förväntningar. Boken älskade jag..

    Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag förstår att även boken måste vara briljant. Ska läsa den här framöver
      kramar

      Radera
  7. Då ska jag se den. Nu på sommaren är det inte mycket att se på tv så jag är glad för tipset!
    Kram!

    SvaraRadera

INSPIRATIONSHELG

Tillhör du också en av oss som levt upp till andras förväntningar gång på gång. Trots att det ibland inte alls legat i linje med Din...