torsdag 19 juli 2012

Bland penslar, kaffekoppar och juli-ljuset målar jag mig lycklig



 Äntligen har min inspiration smugit sig tillbaka och börjat samspela med min kreativitet. Trodde ett tag att det var dags att lägga penslarna på hyllan (nåja nu överdriver jag igen, men det är lite sån jag är) Men nu är jag äntligen tillbaka i mitt eget uttryck. Blir så galet fokuserad och förankrad inuti mig själv när jag kommer igång att jag nästan glömmer att äta. Tur att man har lite och ta av om man säger så ;)

Här ser ni hur en målning växer fram steg för steg och till slut blir verket


"Varje gång mitt hjärta slår för det rena i kärlek"
Akryl, collage och blyerts på duk




Även denna gång är det min poesi som landat i målninng


Det är så bedövande vackert 
när någon annans trasighet får sitt namn bredvid min.
Ibland får vi ont av konsten att vara människa
men vi vet ingen annan takt
än den som våra hjärtan håller

Så jag stöter mina tvivel ifrån mig
och frågar med försiktighet
om jag är drömmen
eller den som håller den vid liv







14 kommentarer:

  1. Du skriver så vackert! Rakt i hjärtat på nåt vis.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anette. Då kommer det rakt från ett hjärta in i ett annat. Poesins syfte
      kram

      Radera
  2. Och jag läste högt din poesi som landat i målningen. Vackert! :)

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt. Poesi ska läsas hög tycker jag. För att få landa i läsaren
      tack och kramar

      Radera
  3. men vad jag älskar detta.
    dessa tavlor, budskap och formationer. dina ord.
    föredrar dessa framför änglar. så det så :)
    kram och ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Underbart Jeanette. Blir gla dom jag kan glädja andra med mitt skapande
      kramar till dig

      Radera
  4. Hej, vad fint du skriver, och underbara målningar. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej och välkommen hit Chatarina
      Roligt att du tycker om mina målningar och mitt skrivande
      kramar till dig och välkommen tillbaka

      Radera
  5. Håller med, du skriver vackert! Något som jag har svårare för. Men tack för din fina komplimang om min blogg. Vi "ses " igen! Kram Nilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar tackar. beträffande skrivandet av min poesi så finns det en diktsamling som är färdigskriven så även den kommer inom en snar framtid att gå ut i tryck.
      VÄlkommen hit förresten
      Ha det gott och welcome back
      E

      Radera
  6. Ja du söstra mi. Du är ett levande bevis på att man är SÅ mycket mer än "bara" den människa som bär det namn som getts. Du har en begåvning som du verkligen använder dig av och som syster blir jag både rörd och stolt.

    Kärlek och pussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Himlen är bli och sommaren vacker - och DU likaså Sunshine
      Blir inutiglad och uppåt värre av din värmande ord
      kramar av kärlek syster yster

      Radera

INSPIRATIONSHELG

Tillhör du också en av oss som levt upp till andras förväntningar gång på gång. Trots att det ibland inte alls legat i linje med Din...