tisdag 31 juli 2012

En tisdag bland andra tisdagar

Eftermiddagsregnets skimrande pärlor seglar sakta nerför sovrumsfönstret. Jag tänder ljus, rökelser och njuter av att finnas en vanlig tisdag som denna. Har varit i ateljén och påbörjat en ny idé. Vi får se vad det bliva av denna månne. 

En tanke som jag använt mig av idag är :

Gör jag saker av rätt orsak

Det är en tanke som är rätt behaglig att ta med sig när man är lite tveksam över något. Ur den kan det komma många svar som man själv kanske inte tänkt på

Gör du det du gör av rätt orsak om du tänker efter och är ärlig mot dig själv?



12 kommentarer:

  1. hm, den får jag lov att fundera på. Har kommit in i en situation som jag inte riktigt mäktar med, känner att den överväldigar mig och mina känslor finns inte med. Men att agera nu är väldigt jobbigt och en person kommer bli besviken. Men om jag frågar mig om jag gör detta av rätt anledning så då vet jag vad jag måste göra. Tack! kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men du MarieLouise om du känner fr att prata lite så kan du maila mig på emma@livskrafteremma.com
      Ha det gott
      kram

      Radera
  2. Bra att ställa sig lite då och då.. den passar bra i mitt autencitetslöfte till mig själv som jag påminns om via min ring.. ska lägga till den i frågorna som jag ställer till mig själv. Tack för det!

    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag behöver också ställa mig frågan emellanåt
      kramar och solljus till dig

      Radera
  3. Det gör jag nog faktiskt tror jag. För det mesta iallafall.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter ju alldeles strålande toppen
      Ha det gott kram

      Radera
  4. Ja jag försöker vara ärlig mot mig själv och vara medveten om varför jag gör de val jag gör. Det är lika bra. Annars kommer sanningen ikapp ändå och då blir det bara värre.

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du ha så rätt...sanningen kommer alltid ikapp en på ett eller annat sätt
      kramar till dig

      Radera
  5. Jag tror att det blir lättare och lättare att vara ärlig mot sig själv och våga göra eller inte görs saker av rätt orsak. I alla fall har det varit så för mig.
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja visst är det så jag håller helt med dig. Steg för steg blir det lättare och lättare
      kramar till dig Sunhsine

      Radera

INSPIRATIONSHELG

Tillhör du också en av oss som levt upp till andras förväntningar gång på gång. Trots att det ibland inte alls legat i linje med Din...