onsdag 18 juli 2012

Älskad Vacker KärLek...konst-igheter

Akryl och blyerts på duk

Ett lite annorlunda verk har sett dagens ljus. Eller annorlunda för att vara jag kanske jag ska uttrycka mig. Jag känner ett starkt behov av att skala av och gå djupare i mig själv när jag skapar. Att låta kreativiteten få ta ut svängarna och skapa heART-art från hjärtat helt enkelt.

Min poesi pryder motivet 

Vacker -  Älskad-  KärLek


jag speglade mig i alla tusentals skärvor

som vibrerade i dina brinnande ögon
du bar hela världen i dom 
jag sa det med förundran för inget har påverkat mig så

med din gänglighet lutad mot tegelvägg och förtröstan
nämnde du något om den stora kärleken
där och då var du den sköraste versionen av dig 
du sprang naken och livrädd in i mina ensamma gränder
du var så verklig att det gjorde ont

/Emma

8 kommentarer:

  1. Wow.....va vacker

    Texten ger mig en känsla av en, av dig, högt aktad och älskad person, som verkligen gett sitt avtryck. Så skört vackert

    Puss kram å kärlek

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack från hjärtetrakten söstra mi. Kramar <3

      Radera
  2. Så vackert! Står det skrivet på tavlan? Är den till salu?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jepp den står skriven på tavlan. Det är en triptyk. Alltså två tavlor som har motiv som hänger samman och bildar en enhet. Ja den är till salu. Är du intresserad Anette? 2400,- blir priset då det är ett original

      Radera
  3. Jag slutade andas. Det var en magisk text.
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fina. Jag älskar själv när jag får till ett bra samspel mellan mina texter och målningar
      kramar och solvacker dag till dig

      Radera
  4. Skulle gärna vilja ha men plånboken tillåter inte riktigt nu. Återkommer senare och ser om den finns kvar.

    SvaraRadera

INSPIRATIONSHELG

Tillhör du också en av oss som levt upp till andras förväntningar gång på gång. Trots att det ibland inte alls legat i linje med Din...