torsdag 6 juni 2013

Så dansade hon ut i vuxenlivet med stolthet i blick och ett modigt hjärta


Bilden tagen av Josephines Foto

Så var det då dags för denna unga tös att ta studenten och sätta punkt för en fas i sitt liv, och bege sig in i en ny fas som vi i folkmun benämner vuxenlivet. Vad det innebär vet egentligen inte jag eftersom jag fortfarande inte är riktigt vuxen trots 44 jordesnurr i erfarenhetsbanken. Men vem bryr sig väl om det. Att vara en smula barn är att vara verkligt vuxen, om man frågar mig.

Nåväl nu är det i alla fall dags för denna strålande stjärna på min livshimmel att med vidöppet hjärta bege sig ut i det vi kallar vuxenlivet. Och med vidöppet modigt hjärta kan jag verkligen stryka under, för den här damen har alltid varit nära det som är viktigt på riktigt. Hon har alltid engagerat sig för de människor som behöver henne och ställer upp för alla om det så är det sista hon gör. Hon är kärlek personifierad och vågar stå upp för sådant hon tror på. Hon har alltid backat för sådant som är fake och falskt och hon har vänt ryggen redan som mycket liten flicka till det som inte är viktigt på riktigt. Hon har fått några smällar av livet men alltid rest sig upp med ett stort knippe positivism i bakfickan.

FRIHET
Bilden tagen av Josephine Foto

Ingen jag känner är mer naken i sitt förhållningssätt till livet än min Olivia. Hon var inte gammal när hon klev in i köket där vi satt några grannar och pratade om en annan granne som inte var med för tillfället. (I ärlighetens namn hade nog samtalet karaktär av skitsnack) Kavat kliver hon fram och ställer sig bredbent och tittar alla i ögonen och säger -"Om den här personen var här nu, skulle ni verkligen säga de här sakerna om denne då?" De orden gav mig insikt och jag förstod redan där och då att det här är en renhårig unge jag fått äran att få älska i livet.


Olivia med bästa vännen Sara
Bilden tagen av Josephines Foto

Nu har hon tagit studenten och ska snart fylla 19 hela år. Kära älskade stolta vackra unge. Må lyckan vara din ledstjärna och låt ingen någonsin göra om dig och tro att du måste vara som den stora massan. Fortsätt istället vara en ledstjärna för andra som inte vågar tro på sig själva när livet blåser i motvind. Fortsätt vara den vackra själ du är, som har modet att leva med hjärtat vidöppet och passionen brinnande som en flamma i livsvimlet. Du är unik och världen behöver DIG

Jag älskar dig och GRATTIS till studenten





12 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tack. Det är lätt att skriva vacker om vackra människor
      kram

      Radera
  2. Fantastiskt vackert skrivet! Min dotter tog också studenten nu och har just klivit in i det så kallade vuxenlivet.

    Förresten, coolt med kostym!

    Ha en trevlig helg!

    Kram Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack rara Lena. Ja hon är en cool tjej med en cool outfit. hon vågar gå sin egen väg i ALLA lägen
      kram och all lycka till din dotter som också tog studenten

      Radera
  3. Vilken kärleksförklaring och inte konstigt att dina barn blir så kloka med en så livsbejakande, reflekterande och tillåtande mamma.
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men tack rara varma du. Dina ord lägger sig som bomull runt hjärtat
      kram kram

      Radera
  4. Länge sedan jag skrev något här, men har följt dig flera år.
    Minns när min son tog studenten förra året, ett av flera avstamp mot vuxenvärlden

    En så bedårande dotter du skapat, så klok och livskraftskapande hon också! Bilden där hon kramar sin vän omslutna av livsljuset <3 Bara Sååååå vackert! Skicka den till någon fototävling. Bästa bild jag sett på länge!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kära Lovebender, det är så nyfiket spännande med människor som följt mig här på bloggen i åratal och vet det mesta om mig men jag har inte en aning om vem ni är. När jag hade vernissage i julas kom det många människor som visste det mesta om mig som sagt utan att jag inte ens visste att de existerade. Jaja thats life.
      Ja en bedårande dotter var ordet. hon är fantastisk och unik på flera sätt. En modig ung dam med hjärtat på vid gavel för det som är viktigt på riktigt. tack nåt högre för det
      Tack också för varm ord. By the way så är det min andra fantastiska dotter som tagit det vackra fotot. jag ska meddela henne att du tyckte att det var bästa bilden du sett på länge. hon är fotograf kanske jag ska tillägga
      kram till dig

      Radera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  6. Du är bäst kära mamma! skulle aldrig blivit den jag är idag utan dina vackra ord och det överflöd i kärlek du ger mig dag ut och dag in.
    Jag älskar dig <3

    SvaraRadera

INSPIRATIONSHELG

Tillhör du också en av oss som levt upp till andras förväntningar gång på gång. Trots att det ibland inte alls legat i linje med Din...