tisdag 18 juni 2013

När sommaren smeker sinnen och solen värmer huden


En av de bästa sakerna med att bo på västkusten är nog närheten till havet. 
Igår fick mina vintertrötta fötter äntligen komma ut och njuta av det sköna och härligt kyliga havsvattnet


Doften, vågskvalpet, horisonten, snäckorna och alla vackra havsslipade trädbitar och stenar som flyter iland intill strandkanten. Jag är som ett barn när jag ivrigt springer omkring och plockar fynd. Sonen skrattar och ruskar på huvudet när jag överförtjust hittat en ofantligt vacker slipad liten trädbit som är som ett konstverk i sig. Det är inte klokt vad mycket vacker konst naturen skapar alldeles av sig självt


Att sitta och njuta av varandras sällskap med vågorna som bakgrundssorl är inte helt fel. Det är sådant som man sparar i minnesbanken för minnen värda att komma ihåg.


Det är nåt visst med dagar då himmel möter hav och dagarna är evighetslånga
Vi nordbor samlar energi och kraft inför den mörka årstiden och fyller på våra depoter med nytt härligt må-bra-bränsle


Jag vet att jag säger lika om alla årstider men den finns en förälskelse mellan mig och den svenska sommaren

8 kommentarer:

  1. Haha, du är så rolig!
    Men nog är det magiskt alltid.

    Gillar vattnen och dina fötter!

    SvaraRadera
  2. Åhh, lyckliga dina fötter!!
    (Min förälskelse är med hösten ... och vintern)
    Ann

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hösten och vintern är fantastiska på sitt alldeles egna sätt
      kram kram

      Radera
  3. Ja min förälskelse är också sommaren!! Man har liksom inte "tid" att gå och lägga sig. Vill sitta och njuta av ljuset fastän klockan är mitt i natten. Massor med kramar till er!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mmmm...njutning de luxe
      kram och karma
      hälsa alla

      Radera
  4. Det var en av de saker som jag älskade med Göteborg, närheten till havet.. och doften av det i vinden. Blankslipade klippor och allt därtill..
    Kramar och önskan om en god midsommar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är en av Götets härliga fördelar. Imorgon drar vi till Danmark och njuter av havet lite längre ut också
      kramar och trevlig midsommar till dig
      Emma

      Radera

INSPIRATIONSHELG

Tillhör du också en av oss som levt upp till andras förväntningar gång på gång. Trots att det ibland inte alls legat i linje med Din...