måndag 17 juni 2013

Go bananas bland dukar, penslar och färgburkar

"Because it´s magic" Den här målningen blir som alltid vad betraktaren laddar ner i den.
Den kan vara en vänskapstavla och den kan vara en syskontavla eller en pride-tavla. För mig handlar den om när att älska rakt upp och ner är det viktigaste och riktigaste
 
Välj själva

Jag håller på att gå totalt bananas bland dukar, penslar och färgburkar här. Kreativiteten bara sprudlar och bubblar som sockerdricka. Fan, rätt ut sagt, vad jag har längtat efter den här kreativiteten. Det är fundamentalt och härligt att skapa utifrån inre platser där tankar om perfektion och att leva upp till andras förväntningar totalt saknas. Jag bara tokskapar det som ÄR och . Jag leker också med lite olika uttryck som legat och ruvat inom mig ett tag. Nu blir resultaten med abstrakta och naivistiska. Känner mig för tillfället less på s k "självklar" konst. Sådan konst som på något sätt är anpassad till en publik.

"Peace love and understanding"
Om att den friden vi söker utanför oss själva
oftast finns inom oss själva


"Tillsammans" Denna målade jag igår och den blev såld redan innan
den torkade. KUL





5 kommentarer:

  1. Så vackra tavlor, Vad är det för storlek på dins tavlor?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dessa te tavlor har storleken 40 x 50 cm och är på duk
      Tack förresten
      kram
      Emma

      Radera
  2. Härliga målningar! ♥Blev lite förälskad i "peace love and understanding" Är den till salu och i vilken prisklass hamnar man i isf?
    Mvh Jeanette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack Jeanette
      Av dessa tre är "Because it´s magic" och "Peace Love and Understanding" till salu men "Tillsammans" är redan såld
      De kostar 1 700,-
      kram kram
      Emma

      Radera
  3. Helt underbara alla tre.... ♥
    Underbart härligt med flow, bara att pasa på!!

    Kram

    SvaraRadera

INSPIRATIONSHELG

Tillhör du också en av oss som levt upp till andras förväntningar gång på gång. Trots att det ibland inte alls legat i linje med Din...