tisdag 18 juni 2013

Hur jäkla vacker och sprudlande vill du bli som äldre


Jag skriver ju ofta om vikten av att LEVA sig genom hela livet och inte bara överleva, bita ihop och kämpa på. Jag har ju också ett budskap som jag ofta förmedlar om att vi är vackra som vi är och att ålder är ett tecken på mognad, skönhet, vishet och utstrålning. Jag älskar vackra äldre människor som bär uttryck och kroppar med karaktär. En av mina förebilder är 73-åriga skönheten Beatrix Ost

Hon är mer levande än många trötta 25-åringar som uttrycker sig vara för gamla för än det ena och än det andra.

Något annat vi ofta hör är också att vi är "för gamla för att bära vissa kläder" och "i min ålder så kan man väl inte..." Vilken kvalificerad crap och förlegad jantelagstrams. Usch. Nej fram för med personlighet och vacker mognad. Vi ska bära det vi tycker är vacker för då BLIR vi vackra oavsett om vi är 14, 32 eller 91. Det låter som en klyscha men det är dagens absoluta sanning.

Hur jäkla vacker kan en 73-åring egentligen vara
Underbart

Snacka om att bära sig själv med stolthet
(jantelag...hej då)


Jag tänker också på gårdagens lilla besök i min atelje som gjorde mig så inutiglad. Jag stod där i min ensamhet och målade för glatta livet när det plötsligt knackar på den låsta dörren. Där ute står en väninna från min hemstad Ludvika och strålar i all sin glans. VILKEN TOTAL ÖVERRASKNING. Jag blev så glad att ord känns futtiga. Hon är 65-årig otroligt vacker parant kvinna som är mycket yngre i sin utstrålning, sitt förhållningssätt och sin klädstil än månbga 40-åringar. Herregud vad jag älskar människor som är i livsflödet och inte utanför. Ta bara hennes 3-månaders resa som hon gjorde förra året till Cypern. Helt alena tar hon sitt pick och pack och åker dit för att njuta av livet, bekanta sig med sig själv och uppleva Cypern under tre månader. Me like. 

Beatrix säger:
"Jag tror att de flesta människor ger upp när de blir äldre. På något sätt bör du alltid
vara lite kär och aldrig säga att jag inte kan ha det på grund av min ålder . "
Där har vi nåt att lära och ta med oss genom livet


Vem har sagt att sådant bara ska göras av ungdomar. Och förresten var slutar ungdomen rent mentalt egentligen.... Kan det inte vara så att en del människor behåller en ungdomlighet genom hela livet. En fräschör som sedan kombineras med en erfarenhet och mognad och skapar de där människorna som utstrålar någonting alldeles extra. Ja jo jag tror nog att det kan vara så när jag tänker efter

Life is good - enjoy the ride all the way


4 kommentarer:

  1. Det kommer ett och samma ord just nu

    Underbart........underbart .......underbart

    Puss o kärlek

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst blir man inspirerad. härliga människor är världen full av
      puss o kram

      Radera
  2. Åh...vilken vacker kvinna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är hon bländande vacker
      kram

      Radera

INSPIRATIONSHELG

Tillhör du också en av oss som levt upp till andras förväntningar gång på gång. Trots att det ibland inte alls legat i linje med Din...