torsdag 25 november 2010

You are not alone - keep being brave

"You are not alone - keep being brave"
Du är inte ensam fortsätt vara modig. (Det är alltid värt det)
Det tror jag vi alla behöver höra emellanåt och framför allt när livet lutar lite uppåt och i motvind för ett tag.
Det här är den nyaste målningen från min lilla konstfabrik. Just nu är det så mycket som rör sig i mig och ur det föds det både bildkonst och texter. Det är inte alltid det gör det för mig men just nu är jag i en skapande process som jag liksom inte kan stoppa. Det är bearbetade och obearbetade känslor som materialiseras och kommer ut som t ex den här målningen. När man köper en tavla av mig så köper man en liten liten bit av min själ. Jag lägger in så mycket av mig i det jag skapar att det känns som om det är en icke verbal kommunikation med omvärlden.
Kanhända blev jag lite flummig nu men det är inte så märkligt som det kanske låter

9 kommentarer:

  1. Oj, den var underbar! Vad kostar den? :) KRAM!

    SvaraRadera
  2. underbar.. det känns som om nya färger och uttrycksformer bryter sig in i ditt skapande.. om du en vacker dag vill måla den där tavlan till mig är det bara att göra det. Jag betalar oavsett vad du vill ha för den och hur du gör den/dem.. men det är bara om du vill..

    kramar

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Du är en fantastiskt duktig skapare av konst och med talande bildspråk och vad som riktigt gömmer sig i ditt konst-uttryck är det endast bara du som vet, bara vi som får tolka in vår tanke :)
    Vackra harmoniska färger.
    Kram /Bea

    SvaraRadera
  4. Unederbar tavla...
    Jag är lika dan nu kan komma på ider... om 7-10 saker jag vill måla. Men blir frustrerad när jag inte har tid att måla.
    Jag kan inte skylla på någon annan en, mig själv. Det är jag som planerar mina dagar ;) jag är ju min egen chef sedan 12 år tillbaka. www.annettsmassage.se Till våren ska jag vara ledig en dag i veckan för att måla... ;)
    Och ta hand om mig det är ett måste just nu.
    Jag skulle vilja se en bild på dej när du målar.;)

    SvaraRadera
  5. Helt fantastiskt! Både ord och bild. Du är en inspirationskälla!

    /Daniela

    SvaraRadera
  6. Vilka underbara tavlor i det här och förra inlägget. Du är otroligt duktig! Kram

    SvaraRadera
  7. Åååå..jag blir så glad ända in i hjärtat när jag ser alla fina kommentarer du får älskade söstra mi...jag hade sån rädsla ett tag att du inte använde dig av och tog till vara på dina talanger och potential. Nu bara sprudlar det igen....helt underbart. Puss

    SvaraRadera
  8. Jag vill oxå måla! Du inspirerar mig. Och vad kul att MERLIN dök upp igen. Jag är inte förvånad....
    Mer om det sen. Mail kommer i helgen med uppdatering av vårt skrivarliv.
    YES!

    SvaraRadera

INSPIRATIONSHELG

Tillhör du också en av oss som levt upp till andras förväntningar gång på gång. Trots att det ibland inte alls legat i linje med Din...