fredag 19 november 2010

I have a dream


God morgon världen

Idag har det slagit mig igen. Det finns saker i mitt liv som hamnar i bakvatten ideligen och inte riktigt får plats, möjlighet och tid som det förtjänar. Kanske har det en anledning. Kanske inte. Möjligen är det bara latmasken som styr in mig på fel vägar i det här fallet.

Jag har nämligen sedan LÄNGE en bok (eller snarare flera t o m) som ska ges ut. Jag har ett budskap som jag vill dela med mig till andra. Jag kommer bara inte till skott. Coachen som ständigt coachar andra i just sådana här ämnen - att få saker gjorda och skrida till verket har liksom missat att coacha sig själv. Skomakarens barn har trasiga skor, som man brukar säga.

Nej, en skopa förändring till Fru Karlsson tack:) Nu jäklar ska jag införa en rutin och tidsbestämma mitt skrivande helt enkelt.

Dagens frågor till mig själv att besvara:

Hur viktigt är det här för mig på en skala 1 - 10 ?

Vad har jag redan gjort för att nå målet ?

Hur skulle det kännas när jag genomfört detta och nått mitt mål med framgång ?

Vad behöver jag förändra i min vardag för att lättare kunna nå målet ?

Kan jag ta hjälp av någon ?

Så, vad är det då som egentligen hindrar mig ?

Vad kan jag göra redan idag för att ta ett steg närmare mitt mål ?

Here we go. En författare är född och en bok ska snart få se dagens ljus. Det är inte en dröm, det är ett löfte till mig själv.

6 kommentarer:

  1. Å, vad spännande! Go girl!!

    SvaraRadera
  2. Men det är ju helt underbart.... ÄNTLIGEN men andra ord. Jag blir nog en av de första att vilja läsa:) Härligt syrran....jag backar upp vet du. Puss

    SvaraRadera
  3. Så roligt och spännande. här är en som absolut kommer att köpa boken.
    Lycka till:)

    SvaraRadera
  4. Go for it!
    Och Lycka till!
    Kram Allis

    SvaraRadera
  5. Åh vad jag längtar efter att få hålla den boken i min hand..och en vacker dag att skriva en egen.

    Kramar

    SvaraRadera
  6. Japp, den vill vi ha :) kraaaaaaaaaaaam och härligt med så bra frågor till dig själv, dom kan jag också använda ;)

    SvaraRadera

INSPIRATIONSHELG

Tillhör du också en av oss som levt upp till andras förväntningar gång på gång. Trots att det ibland inte alls legat i linje med Din...