söndag 7 november 2010

När människor klär av sig sina membran och blir mer än vackra


Jag har följt programserien "Så mycket bättre" och jag blir så varm, inspirerad och överjäkligt glad. Vilken skön kombination av människor. Ord som kommer upp och gör sig påminda för mig är värme, kärlek, ärlighet, respekt, musikalitet, glädje och livskraft.


Det är en fröjd att se denna grupp världsmedborgare av olika kön och åldrar samsas under en vecka och utbyta erfarenheter, musikaliska mästerverk, minnen och livsreflektioner.

Mest är jag nog ändå småförälskad i Petter som kommit fram i ett ljus han verkligen förtjänar. Han har lika djup botten som enkel yta och en mänsklig värme som får mig nästan rörd till tårar. För att inte tala om hans låttexter som är både kreativa, substansfulla och aktuella på flera nivåer. Coola killar som förebilder behöver vi fler av.

Jag är också grymt imponerad av alla helsköna tolkningar av varandras låtar.

Det här är faktiskt SÅ mycket bättre än det mesta som visas i TV idag. Ett tack också till TV4 för upplägget för det här är ett program och en balans vi behöver i vårt sociala mediabrus av idag

12 kommentarer:

  1. Vet du nu håller jag med dig helt och fullt. Nu har dom faktiskt, i mina ögon, snickrat ihop ett kanonprogram. Va helt underbart med denna blandning människor, som ger så olika uttryck med samma betydelse i botten. Och sen dessutom få delta i deras tolkningar.....Härligt. Äntligen något Riktigt sevärt. Puss

    SvaraRadera
  2. Hej...jo Bob var toppen, mycket hjärta i hans monolog. Vet du de filmade hela för svt så 4e Dec kan du se den med egna ögon! Bra va! Kram!

    SvaraRadera
  3. Har inte sett programmet men skall absolut föra det nu när jag har läst ditt inlägg.
    Tack Marie:)

    SvaraRadera
  4. Den bästa produktion som tv har gjort.
    Så glad över detta program, hoppas på flera med andra underbara artister.
    Ha en fin kväll
    kram

    SvaraRadera
  5. Kan bara hålla med, super bra program. Har fällt en och annan tår över dessa människor som verkligen öppnar sig helt för varandra och för oss tv tittare.
    Äntligen ett program som "ger" något
    ha en bra kväll
    kram

    SvaraRadera
  6. Hej där!
    Börjar med att tacka för kommentaren inne hos mig. Jag blir alltid lika själa-glad för era tankar!
    Och du, detta inlägg kunde jag skrivit själv. Håller med dig på precis allt. Så mycket bättre, är ett helt underbart avslut på en fin lördag. Jag blir med alldeles lycklig. Och exakt, Petter är verkligen beundransvärt ärlig och naken inför oss. Och sig själv. Så skönt att han äntligen når ut genom rutan och det visas rakt upp och ner hur han är.
    Kärlek!
    kram

    SvaraRadera
  7. Har bara hört positivt om programmet och såg för första gången igår. Och det berörde verkligen. Har också gått tillbaka och tittat på ett klipp då Di Leva sjön Lasse Berghagens låt. Det blev magi... :)

    Vill också berätta att skickat dina fina rader om livet i uppförsbacke till en av mina älskade systersöner som har det lite tufft nu. Hans underbara svar blev: "Den där texten är magisk. Det är dagens sanning. Tack moster".

    Tack Emma! :)

    SvaraRadera
  8. Men jag får så många fina hejarop att jag blir alldeles varm. Känns som om jag bubblar av inre kreativitet och kärlek. Underbart om jag kan nå någon annan och kanke tända en gnista någonstans
    Ha det gott och tack för att ni kommererar
    Love
    Emma

    SvaraRadera
  9. Ett av mina favoritprogram. Fullkomligen älskar det och blir också väldigt varm.

    Önskar dig en ljuvlig dag!

    SvaraRadera
  10. Jag bara älskar det. Jag brukar inte följa såna program men det här följer jag slaviskt.

    Kramar

    SvaraRadera
  11. Missade de två första programmen, men min dotter som känner sin mor mer än väl hämtade hem mig för ett mor och dotterkvällsmys härom kvällen för att se det senaste programmet som hon spelat in och jag säger bara WOW!! Den värme som sprids ut ur TV-rutan är obeskrivlig!

    Vilka människor!
    Sådana människor som Du Emma, inspirerande, varma och kloka!
    Kram

    SvaraRadera
  12. Såg programmet på nätet efter ditt inlägg här. Blev som du, imponerad och glad och berörd. Kram

    SvaraRadera

INSPIRATIONSHELG

Tillhör du också en av oss som levt upp till andras förväntningar gång på gång. Trots att det ibland inte alls legat i linje med Din...