söndag 28 november 2010

Pussar, kramar och beröring kan väl inte förbjudas


Härom dagen när jag satt i min atelje och målade så lyssnade jag på radion så som jag alltid gör. Det blir min lilla kanal till den "vanliga" världen utanför min lilla målarstudio. Jag tycker om att vara utanför men ändå ha ett litet finger där ute för jag får liksom en känsla av att jag ingår i ett sammanhang då.
Nåväl, nu kommer jag från ämnet igen. Det jag skulle tala om idag var att programmet som surrade i bakgrunden hade tagit upp ämnet "Saker som jag stör mig på och som borde förbjudas". Med det här ämnet som grund hade alltså en ung kvinna mailat redaktionen därför att hon inte tyckte om att människor pussades in public så att säga. Människan lade ner energi på att skriva ett relativt långt mail till media därför att hon stör sig på KÄRLEKEN. Hon hade hamnat på samma buss som ett förälskat par som kysstes och visade sin kärlek till varandra öppet och det här upprörde henne gränslöst och hon ville införa förbud. Men hjälp världen - var är vi på väg när vi tycker att det vackraste som förenar oss alla är skambelagt och borde gömmas i dunkel.

No way säger jag. Jag måste opponera mig och bli lite obstinat här. Fram för mer kärlek och PUSSRUTOR lite varstans. Älska mer, känn gränslöst, ge av dig själv, våga släppa taget, pussas överallt, ta emot när någon vill ge dig sitt innersta och rör varandra och kramas mer. Det finns forskningsrön som bevisar att vi mår bra på så många sätt av fysisk beröring. Som t ex lindring av smärta, det sänker blodtrycket och halterna av stresshormoner, påskyndar läkning av sår och skador och frigörandet som av oxytocin som sker vid fysisk beröring ökar välbefinnandet och kan faktiskt t o m liknas vid morfinets påverkan på kroppen. Så varför störa sig på det HÄR när hela samhället är invaderat av allvarliga brott på allehanda plan så som våldtäkter, mord, bränder, inbrott mm mm.

Nej tänk om snälla du kvinna som mailade in till radion på bästa sändningstid. Det är dessutom beroendeframkallande och helt underbart härligt med kärlek, beröring och kaffelattevarma läppar som möts en kall vinterdag i november. För att inta tala om hur vackra vi blir när förälskelsen lägger sin vackra färger i vårt ansiktsuttryck.
Nu packar jag ner lite kärlek, några lussebullar och mina fina klänningar och åker tillbaka till Göteborg

PUSS på Er

12 kommentarer:

  1. Yes. Eftersom vi alla är gjorda av energi och därför vibrerar olika kan man lugnt påstå att denna kvinnas upprördhet uppstod för att hon definitivt inte vibrerade på deras höga nivå, men innerst inne saknade den frekvensen!
    Det är som att ratta in en kanal på radion - om vi vill lyssna på kärleksradio måste vi ratta in oss på den frekvensen, där alla som också gjort det bildar en väldigt stark signal! Ju mer kärlek vi kan upprättahålla energimässigt, desto starkare signal skickar vi ut i etern!! Kärlekens frekvens vinner alltid.
    Love peace and art!

    SvaraRadera
  2. Vansinnigt att vilja förbjuda kärleken, det är ju den som gör livet värt att leva! Kram Kim

    SvaraRadera
  3. Så sant, så sant!
    Stackars människor som har tid och ork att engagera sig i det som är mest värt och som sätter guldkant på tillvaron, tänk om de kunde lägga den energin där det verkligen behövs istället!
    Välkommen till skogen ;))
    Kram Allis

    SvaraRadera
  4. Mer kärlek till folket säger jag!!!!

    SvaraRadera
  5. Håller med, mer kärlek till folket, ta i varandra och visa kärlek! Kraaaaaaaaaaaaaaam
    Di

    SvaraRadera
  6. Puss vackraste Emma!
    Utan kärleken funnes vi inte, så fram för mera kärlek och beröring!

    SvaraRadera
  7. Mer kärlek till alla - berör och låt dig beröras. Kan inte och vill inte leva utan. Kramar

    SvaraRadera
  8. Tänk om hon kunde se det som lycka i stället och se det som en ynnest att få ta del av andras kärlek.
    Som sagt mer kärlek!!!

    SvaraRadera
  9. Hahahha... ja jag förstår inte att folk verkligen kan lägga ner så mycket energi på något sådant.
    Denna kvinna måste skrika efter kärlek själv, vara väldigt avundsjuk på detta par.

    Hon skulle antagligen själv behöva ha beröring i massor..

    Ha en fin dag och krama varandra i trafiken.
    (oj....inte när ni kör bil) en puss på kinden får räcka just då hihihih...

    Du är så härlig när du skriver ;)
    Puss ruta hahhah...fick sådan lust att gå ut och göra några sådana på vägarna få se hur många som blir inspererade att pussas där ;)

    Ha en fin kväll
    Puss och kram
    Annette

    SvaraRadera
  10. Vad målar du med Akryl eller olja eller båda?

    Nyfiken ;)

    SvaraRadera
  11. Så härligt att ni också ser det som kärlek och att världen behöver mer av den varan:):)

    Till Annette vill jag meddela att jag målar i akryl :):)

    Puss o kram på er alla

    SvaraRadera
  12. Ja, tänk vad man kan reta sig på fel saker i min värld... man kan välja att lägga sin energi på annat eller flytta på sig.. men det måste vara svårt att leva så. I jakt på saker som andra gör fel eller som stör en.. själv har paket och presenter trillat in idag och jag förundras över människors kreativitet, kärlek och skaparlusta... lägger hellre min energi där faktiskt.

    Kramar

    SvaraRadera

INSPIRATIONSHELG

Tillhör du också en av oss som levt upp till andras förväntningar gång på gång. Trots att det ibland inte alls legat i linje med Din...