tisdag 30 november 2010

Våga se från nya perspektiv

Tänk så många gånger vi behöver gå utanför oss själva och se
och ting, och kanske framför allt oss själva, från ett nytt perspektiv


Det tycker jag att Nina Hemmingsson verkligen illustrerar på ett
helt underbart sätt i den här illustrationen. Vi utgår ofta omedvetet
från att allt förhåller sig så som VI ser det och att andra ser det med "samma ögon"
Gå utanför dig själv och försök känna hur andra känner inför en situation,
person eller händelse. Där i ökar förståelsen enormt för varandra och det kan
i förlängningen ge oss svaren och lösningen på så många funderingar och
problem vi faktiskt går omkring och bär på

Samma sak gäller det här med kärlek och hur vi springer oss trötta för att hittaden stora kärleken. Vi letar överallt för att kunna finna honom eller henne som kanuppfylla oss med den lycka vi saknar istället för att stanna upp och ge kärlektill allt och alla för då kommer man automatiskt att vibrera på den energinivånsom behövs för att vi faktiskt ska kunna öppna upp våra kanaler sinnen och där igenomhitta den stora vackra kärleken.



Så hej du - ge dig ut och flyg fram på vingar av kärlek och ge, möt och dela med dig av hela din inneboende kärleksbank istället för att sitta och vänta på att den ska komma till dig. Det är ju inte så att den på något vis sinar som du vet. Tvärtom, den bara växer desto mer du ger. Det här är att investera i sig själv:)
Välj nu inte att tro att det är flummerier eller nyreligiöst trams för newage-frälsta sökare för det ÄR det inte. Tro nu inte heller bara blint på det jag säger utan prova själv och och se vad som händer


Love to you all denna sista dagen i november

3 kommentarer:

  1. Trycker på "Gilla-knappen" för det här inlägget. Kram från Kim

    SvaraRadera
  2. Försöker ofta lyfta och se saker ur andra synvinklar. Men det är svårt, så ofta känner jag att jag saknar någon i min närhet som kan lyfta min blick och få mig att tänka på ett nytt sätt.

    SvaraRadera
  3. Så oerhört vackert skrivet.. jag älskar på vägen och hoppas att en dag omfamnas av den stora kärleken...
    Kramar

    SvaraRadera

INSPIRATIONSHELG

Tillhör du också en av oss som levt upp till andras förväntningar gång på gång. Trots att det ibland inte alls legat i linje med Din...