måndag 22 november 2010

En måndag mitt i livet



Långlunch på mysigt konditori i skenet av tända ljus med finfin vän som betyder. Jag älskar att låta tiden rusa iväg utan att man tar notis att den gör det. Samtal om allt som gör livet till ett äventyr så som personlig utveckling, konst, barnen, andlighet, kärlek och allt kryddat med humor. Sådant gör mig varm och inspirerad.


Idag tillät vädret att jag kunde ha min finfina och coola mockasinstövlarna också. Bohemflickor som jag blir så glada när vi får strosa fram över gatorna i kreationer som dessa. Jag känner mig lite som tagen ur en Alladinfilm.

Kom ihåg att bry dig om dig själv och dina nära och kära. Kanske lite extra just idag just därför att idag är en bra dag för att tycka om tycker jag. Att förgylla en måndag mitt i livet med lite extra kärlek kan ju aldrig sitta fel.

Love

8 kommentarer:

  1. Som Café människa kan jag bara hålla med, och under denna årstid med några levandeljus på borden, där till en vän som man kan utbyta sina tankar och funderingar med, är helt klart ett perfectum
    varmaste kramen

    SvaraRadera
  2. Så härligt!
    Älskar att "lyxa" till det en vanlig "sketen" måndag så varför inte en tycka om dag idag?
    När det gäller "Segraren står ensam" så är tycker jag att den är mycket mer åt "vanlig-roman-hållet" än vad hans tidigare böcker har varit. Visst finns budskapet där men... nja, även om jag tycker den är okej och jag gillar ju verkligen hans sätt att skriva så ger den mig lite (otrevliga) vibbar av en-bredare-publik-flört om du förstår hur jag menar? Det som jag alltid gillat med PC är ju just att han har sin egen stil, väljer ämnen som är viktiga att "prata" om och gör det på sitt vis med lite mer känsla av att han struntar i kritiker, topplistor m.m. Nu vet jag faktiskt inte riktgt vad jag tycker.
    Blev det långt och rörigt?
    Du får jättegärna skriva själv hos mig hur din uppfattning ser ut!
    Kram Allis

    SvaraRadera
  3. Hejsan
    Vilken ärlig människa du värkar vara.
    Full av kärlek och energi och gör underbara tavlor.
    Jag har följt din blog länge men aldrig skrivet något.

    Jag är en hund tokig, levnads glad, och målande människ..(målar hälst i olja och akryl.)

    Jag målade mycket tavlor innan och när min son var liten. Gjorde även på beställning men en höst blev det för mycket..29 beställningar till jul. Jag gjorde dom la ner penseln...och har inte rört den på 9år (min son är 10år nu...
    Men nu för en månad sedan tog jag upp det igen.
    målar bara till mig själv... ;)
    Min stora insperation och skapar glädje kom tillbaka då jag läst din blog sedan i sommaras.

    Vill bara säga TACK!

    Ha en fin dag
    Annette

    SvaraRadera
  4. Kul att se en annan bohem älskare! Har också ett par magiska saker jag bär med innerlig glädje. Som att bära upp hemliga superkrafter! Ha ha.
    Spännande med boken, har samma "problem" som du, vilket fick mig att inse att vi kanske är som gjorda för att inspirera varandra på vägen. Att skriva är ett ensamt jobb och det skulle vara spännande att få en reskamrat. Vad sägs?

    SvaraRadera
  5. Hej igen ;))
    Nej men så trevligt - du är ju både en Coelhofreak som jag och dessutom "granne"!
    Jag har nämligen inte bara varit på besök i Hindås utan bor här förjämnan...
    Zahiren, Alkemisten är favoriter som jag jag gärna läser om då och då och de andra du nämner är även de bra böcker av PC men min favorit är ändå Pilgrimsresan, inte lika känd men så underbar! Fast det kanske till viss del beror på att jag vandrat där och har stark anknytning till den delen av Spanien då jag bott i Santiago de Compostela...
    Kul med någon att diskutera hans böcker med!
    Kram Allis

    SvaraRadera
  6. Jag försöker varje dag att komma ihåg mig själv och mina nära. Påminnelsen behövs, framförallt när det gäller en själv.

    Vilka underbara skor. Så fina!

    Kram

    SvaraRadera
  7. Hej Sunshine:)tack för en härlig måndag som lämnade inspiration o glädje i mig<3
    som vanligt när vi ses...tavlan du pratade om är jättefin...förstår att den blev såld snabbt..
    men men har du inte skickat dina underbara magiska stövlar till mig än;):)ljus o värme kram Kickan

    SvaraRadera
  8. Vilka underbara stövlar.. och jag älskar också att svepas in i ett samtal och gå därifrån uppfylld av det...

    Kramar

    SvaraRadera

INSPIRATIONSHELG

Tillhör du också en av oss som levt upp till andras förväntningar gång på gång. Trots att det ibland inte alls legat i linje med Din...