söndag 21 november 2010

It´s my life


"It´s my life. It´s now or never
I ain´t gonna live forever
I just wanna live while I´m alive
My heart is like open highway
Like Frankie said I did it my way
I just wanna live while I´m alive"

Den här målningen, som är en akrylmålning på duk, är född ur Bon Jovis underbara power-låt "It´s my life" som ger min själ vingar. Min tanke med den här är att vi ska komma ihåg att livet är HÄR och NU och att vi själva bestämmer och har möjlighet att göra våra val som skapar det liv vi faktiskt själva vill ha.

Kom ihåg att det är DITT liv och du lever det på ditt alldeles egna sätt

2 kommentarer:

  1. Ofta kommer jag ihåg det men så vacklar jag till och glömmer helt bort att jag har rätten att leva mitt liv som jag vill. Tack för påminnelsen.

    SvaraRadera
  2. Den texten är så himla bra, tack för att du lyfte fram den..

    Tack också för dina fina ord hos mig, ofta växer de fram inombords och sen väller det över och då sätter jag det på pränt men många texter skrivs de bara rakt av och jag tänkte inte så mycket... så var det med den du läste och kommenterade hos mig.

    Kramar

    SvaraRadera

INSPIRATIONSHELG

Tillhör du också en av oss som levt upp till andras förväntningar gång på gång. Trots att det ibland inte alls legat i linje med Din...