onsdag 19 december 2012

You Don't Have To Be Perfect



Jag har en liten hang up på förebilder. Jag älskar nämligen att förse mig med inspirerande och härliga förebilder som lyfter min själ och speglar min glädje. Jag har många härliga sådana som jag återkommer till på ett eller annat sätt för att fylla på min må-bra-bank. En av dessa gnistrande stjärnor som inspirerar mig är polskfödda och färgstarka konstnären och livsnjutaren Ilona Royce Smithkin 

Känn bara på det här citatet uttalat av Ilona:
"Jag kan inte bära obekväma kläder för det handikappar min själ och min själ måste vara FRI"

Det är ett citat som jag kan skriva under på. Min själ måste också flyga fritt och jag kan inte vara fri i kläder som jag inte trivs i och som inte är jag. 



För er som inte kommit i kontakt med henne förut så kan jag berätta att Ilona är en underbar 92-årig kvinna, konstnär och konstlärare vars arbete och livsrum är lika färgstarkt som de underbara kläder hon sätter ihop varje dag. Hon fullkomligt sprudlar av livgivande energi och är mer levande än många 25-åringar.  Hon är så otroligt vis, klok, vacker och härligt inspirerande att lyssna på. 
Sök gärna på hennes namn på Youtube, för där finns flera glädjesmittande och tänkvärda filmsnuttar att ta del av 





Ni kan också klicka på länkarna nedan och se hennes fascinerande små filmsnuttar

http://www.youtube.com/watch?v=MKsYnsi4SOs

http://www.youtube.com/watch?v=exmwGFtPXAY


Här får ni ett smakprov på Ilonas skaparkraft genom dessa vackra fantastiska målningar som är lika färgsprakande som hennes enorma karisma och utstrålning

Det finns en nerv i hennes verk som lägger sig som en skön filt runt mitt kreativ hjärta


<3 Tänk om världen var lite mer Ilona Royce Smithkin <3




4 kommentarer:

  1. Vilken kvinna. Det låter lite futtigt med att beskriva henne som klok. Hon är klok men hon är något mer utöver det. Men hon är allt som du skriver och det säger allt. Tänk att få träffa henne :)

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  2. Men så himla skön kvinna.. och vilka vackra tavlor. De berör något i mig.. tack för tipset. Henne har jag missat..

    Kramar från Liv

    SvaraRadera
  3. Underbar kvinna!!Ha en fin Jul härliga Emma <3

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  4. Ja visst är hon HELT UNDERBAR denna förebild och kvinna som LEVER livet och inte bara överlever medan livet pågår
    Kram på er alla som läser och kommenterar. Det är värdefullt för mig
    Emma

    SvaraRadera

INSPIRATIONSHELG

Tillhör du också en av oss som levt upp till andras förväntningar gång på gång. Trots att det ibland inte alls legat i linje med Din...