torsdag 16 februari 2012

Lagen om attraktion


Jag har levt efter attraktionslagen efter bästa förmåga en längre tid nu och den fungerar för mig. Det är nog en av de i särklass coolaste upplevelser jag erfarit när jag för första gången fick bevis för att det verkligen fungerar. Observera att detta är min uppfattning, livsåskådning och förhållningssätt. Det behöver absolut inte vara ditt. Det finns lika många "sanningar" i världen som det finns människor.

Innan jag fortsätter vill jag verkligen rekommendera en fantastisk blogg som ger så mycket värdefull information om attraktionslagen. Och det är "Livet sett genom rosa glasögon"  Observera att jag har också hämtat delar av det här inlägget från denna mycket läsvärda blogg. Länken kommer i slutet på inlägget också så ni inte missar det.


När jag första gången kom i kontakt med attraktionslagen var när en arbetskompis till mig för många år sedan bad mig se filmen The Secret av Rhonda Byrnes. Jag tyckte det var intressant men jag kände att det var lite småflummigt och väldigt amerikaniserat, och jag har i ärlighetens namn ett visst motstånd mot det storslagna amerikanska som marknadsförs som ANTASTIC...AMAZING...MIRACLE...osv. En viss nyfikenhet hade det dock väckt i mig och jag påbörjade ett egenhändigt forskningsprojekt. Jag vill ju gärna prova själv och/eller ha vetenskapliga bevis på ett eller annat sätt. Thats who I am :)



Forskningsprojekt attraktionslagen hade tagit sin början för mig. Jag läste böcker, såg filmer och kom i kontakt med andra människor som levde med en medvetenhet inför lagen om attraktion. Helt plötsligt kom dom upphoppandes från ingenstans och landade mitt framför näsan på mig. "Lustigt" tyckte jag först, att när jag precis hade börjat intressera mig för just detta kom jag plötsligt i kontakt med så många andra som hade samma driv och intresse. Idag vet jag ju att det inte var en tillfällighet utan en del av just attraktionslagen som gjorde att jag attraherade in dessa människor i mitt liv.

Nåväl, jag kom sedan över en film av Lousie L Hay som heter "You can heal your life" och efter denna filmupplevelse var det hög tid för mig att verkligen prova detta själv.
Jag bestämmer mig för att göra ett bevistest.

Jag hade införskaffat ett nytt konto med tillhörande kontokort och här bör tilläggas att jag är inte speciellt förtjust i koder, passwords, lösenord och alla dessa siffror som jag ska ha koll på dagarna i ända. Jag går till banken och ber att få en speciellt utvald kod som jag själv valt ut (den var nämligen samma som en annan kod jag hade och därför lättare att komma ihåg) De svarar lite överlägset och lite "lilla gumma-aktigt" att det kan jag absolut inte få för dessa koder kan inte banken välja ut för dom kommer från en central där koderna är slumpartat utvalda. Punkt slut.

DÅ bestämmer jag mig. Här ska attraktionslagen få träda in och hjälpa mig att få denna siffra och se till att "slumpen" väljer ut den kod jag ville ha. Nu ska tilläggas att på 4 siffror finns det 10 000 olika kombinationer. Vad händer tror ni ? Japp jag öppnade det förslutna kuvertet och döm om t o m MIN förvåning när jag ser mina utvalda kod presentera sig framför mig. Då visste jag - IT WORKS!!!



Lagen om attraktion är en lag som ALLTID fungerar och som alltid är påkopplad för oss alla vare sig vi tror på den eller inte. Skillnaden om vi tror på den är att vi kan otroligt stor nytta av den. Den kan omvandla den gamla slitna klyschan "positivt tänkande" till en ren maktfaktor i livet. Den är lika levande som lagen om gravitation. 

Allting i universum är ett medvetande och detta medvetande är i grunden vibrerande elektromagnetisk energi med en mätbar frekvens. Om man bryter ner den fasta materian i mindre beståndsdelar upptäcker man att det som förefaller vara solitt och massivt  egentligen är ett samspel mellan partiklar och tomrum.
Den minsta kvantpartikeln utsöndras från en källa som svänger så snabbt att det trotsar allt vad inledning och avslutning heter. Denna högsta/snabbaste energi kallas källenergi (källan). Allting i din fysiska erfarenhet har sin början i den här vibrationen och tom. du själv (din fysiska erfarenhet) skapades av att denna källa fokuserade på tanken om dig.

Allting, inklusive Du själv är i grunden energier. Det kan för många vara lite svårt att förstå . Det beror oftast på att vi är så vana att tolka vibration genom våra fysiska sinnen att vi inte ens är medvetna om att vi gör det. Men vad vi ser med våra ögon är egentligen en tolkning av vibration. Det vi hör med våra öron är en tolkning av vibration. Det vi känner lukten och smaken av är en tolkning av vibration. Det vi känner med fingertopparna är en tolkning av vibration. 

Eftersom vi tolkar vibrationer redan från födseln drar vi slutsatsen att det våra fysiska sinnen presenterar för oss (alltså det vi med ögat kan se) är verklighet och att allt ”osynligt” – sådant som vibrerar på högre frekvenser än vad våra fysiska sinnen förmår tolka – inte existerar. Låter ju rätt logiskt kan man tycka.
Men vi är alla en icke-fysisk energi som har projicerat en del av vårt medvetande i den fysiska kropp som vi nu har förmånen att husera i. Vi existerar på en icke-fysisk och en fysisk nivå samtidigt och parallellt.

Eftersom vi består av energier så vibrerar vi på olika nivåer. Våra tankar och sinnesstämningar är också energier. Dessa energier har sedan en förmåga att expandera ju mer vi fokuserar på dessa. En annan förmåga är att dessa energier attraherar andra saker, människor, händelser med samma frekvens. Detta sker inte ibland - det sker ALLTID. What you give is what you get och What goes around comes around. 


När jag har en önskan om något som t ex ett nytt härlig jobb så skickas en önskan ut i universum och in i min vibrationsvirvel. Direkt attraheras "nya jobb" in i min frekvens och cirkulerar där tills jag överensstämmer med exakt samma frekvens. Om jag vill detta tillräckligt mycket och fokuserar på att jag redan har det så kan jag garantera att jag inom kort också kan invänta ett första tecken på att mitt nya jobb är på ingång. MEN nu kommer det viktiga. Känslan vinner alltid över tanken. Alltså jag kan inte säga och önska en sak och sedan känna en annan sak.

Jag kan inte vilja och önska mig ett nytt jobb samtidigt som jag fokuserar på avsaknaden av mitt jobb

Är ni med? Jag måste fokusera på det jag VILL ha och känna mig glad och positivt inställd till mitt nya jobb som bara är på en armlängds avstånd absolut släppa tanken på att jag INTE har det. För det jag tänker och fokuserar på, får jag mer av. Går jag omkring och känner mig ledsen för att jag inte har ett jobb får jag mer ledsenhet och fler möten och händelser som överensstämmer med detta. Det är ju den frekvensen jag vibrerar på och drar följdaktligen till mig mer av den varan. Jag åker då automatiskt ur min vibrationsvirvel där mitt potentiella framtida jobb redan vibrerar. Det är förvisso bara att borsta av sig och ge sig in i virveln igen men det tar ju lite längre tid.

Vi måste också känna den sinnesstämning och den tacksamhet, glädje, nyfikenhet, tillit och positivism som överensstämmer med det vi själva vill ha och uppnå. Det är ofta här vi gör fel. Vi vet vad vi vill ha men vi känner en tveksamhet till att det kan bli verklighet och vi fokuserar på avsaknaden av det vi önskar oss. 

Om vi söker en ny kärlek måste vi fokusera på vilken härlig och fantastisk person vi vill träffa, hur han/hon ska vara, hur ni ska leva, hur gott du kommer att må med denna och sen ge dig själv så mycket kärlek och livsglädje att du vibrerar på den nivå som du själv vill att den du möter ska ha. Du drar till dig det som matchar dig och din sinnesstämning. 

Tanken skapar känslor och känslor (och sinnesstämningar) skapar sedan den fysiska belöningen som du "önskat till dig" via attraktionslagen. 


Det kanske coolaste med detta är att universum känner ingen skillnad på att förverkliga en miljard dollar eller en varm kaffekopp. Ditt vibrationsfält har möjlighet att attrahera de båda rent teoretiskt. MEN här kommer ett stort men - däremot har du en större inneboende tveksamhet till att få en miljard dollar eftersom du är van att tänka att "det går ju aldrig" Denna tveksamhet är ett motstånd som står i direkt motsats till din önskan och blockerar flödet och ditt fokus inriktas genast åt ett annat håll omedvetet. Så fort du har en tvekan som går hand i hand med din önskan slängs du ut ur din positiva vibrationsvirvel. Det handlar alltså om att med ett öppet hjärta och massor av kärlek "ge sig fan på" att man ska ha det man mest önskar. Go for it :) 

Tänk bara på alla dessa gånger när ni tänkt att "slumpen" varit framme igen eftersom ni träffade den där gamla klasskompisen, som ni inte sett eller pratat om på 11 år, just exakt dagen efter att ni pratat om henne vid matbordet kvällen innan. Eller att ni får en känsla av att det här har jag upplevt förut. Ja självklart det har redan hänt på en annan frekvens och energinivå i vibrationsvirveln
Tror ni också i ärlighetens namn att det är en "slump" att 5% av jordens befolkning är god för 90% av världens tillgångar. Ja visst kan ni tro det, men det tror inte jag :)

Det här inget nytt påfund eller New Age flum på något sätt för jag kan meddela att Albert Einstein redan var medveten om detta på sin tid. Han sade bl a t ex :
“Världen vi har skapat är produkt av vårt tänkande, och den kan inte förändras utan att vi förändrar vårt tänkande.”

Vill du läsa eller se filmer i ämnet kommer här lite tips

Filmtips :
The vortex in Relationsships av Ester & Jerry Hicks
You can heal you life av Louise L Hay
The Secret av Rhonda Byrnes

Boktips:
Attraktionslagen av Ester & Jerry Hicks
The Secret av Rhonda Byrnes

Bloggtips:

www.rosaglasogon.se
En blogg som handlar mycket om attraktionslagen. Jag har också hämtat delar av texten i detta inlägg från denna "matnyttiga" och mycket läsvärda blogg


Som vanligt säger jag bara tro inte på det jag säger utan prova själva. You have nothing to loose. Jag vet ju att det fungerar eftersom jag testat otaliga gånger men för dig är ju mina ord bara ord utan egentlig bevisföring och förankring i din verklighet, så testa vet ja.





35 kommentarer:

  1. Ett inlägg som går rakt in i hjärtat på mig. Här ska letas filmer =) Kramar...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rekommenderar också klippen på Youtube med både Ester & Jerry och Louise L Hay....thats a good start...kram

      Radera
  2. Ska träna vidare!!

    (Klokfia! <3)



    Men du..jag ÖNSKAR att du tog bort ordverifieringen som krånglar till det när jag ska kommentera.
    Ska bli intressant att se om jag lyckas fokusera rätt så du tar bort den nu;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha...man kan bara attrahera till dig saker för sitt eget liv man kan inte påverka andras liv. MEN man kan ändra sin egen inställning så attman tycker att det helt galet härligt att skriva in ordverifieringen, you know...kram på dig och lycka till

      Radera
  3. Härligt...
    Försöker själv, har the secret-boken, men det går lite trögt.
    Kan hända att det beror just på dubbelheten du skrev om.
    Jag önskar och affirmerar men har kanske inte släppt det nuvarande, känslomässigt.
    Har inte tänkt på det.
    T'nkvärt.
    Ska rulla in i ett nytt spår - göra ett själv:-)
    Tack!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då önskar jag dig LYCKA TILL
      kram
      Emma

      Radera
  4. Jag lever mycket efter det där och jag har också massa sammanträffanden.. som mitt jobb till exempel.. men ett så coolt som koden har jag inte lyckats med.

    Varm kram från Liten Liv i Thailand

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kraaam hjärta och jag hoppas du har en strålande semester långt bort i Asien.
      Var rädd om dig så hörs vi
      kramar

      Radera
  5. Härlig blogg du har! Lever så gott jag kan efter LOA och vet att det fungerar!
    Vad himla häftigt att du lyckades attrahera exakt den koden du ville

    SvaraRadera
  6. Underbart. Jättecoolt med koden :-D Har själv en liten story....bodde utomlands och var väldigt lost OM jag valt rätt? Jag hade bestämt att återvända hem och satsa på min ungdomskärlek. Sitter i bilen en tidig morgon och är förtvivlad, vet inte vad jag ska ta mig till när jag plötsligt kommer på att fråga rakt ut för mig själv; snälla universum ge mig ett tecken på att jag valt rätt.

    Isamma stund tittar jag till på bilen framför mig och den har regnr: OLA... Då bir jag helt överväldigad för min ungdomskärlek heter just Ola!!

    Ungefär samtidigt byter de portkod i hans trappuppgång och den blir 1966.... samma år jag föddes!

    Jag tycker detta var superhäftigt :-D

    SvaraRadera
  7. UNDERBART!!!
    Du tänker som jag, fast jag anar att du har kommit en bra bit längre!
    TACK för inspirationen du ger med din text!

    SvaraRadera
  8. Tack Emma! Det här tar jag till mig! Få se om jag hittar ut ur allt det här "förrädiska, tillitslösa träsket" som till och från lurar mig tro att det skulle vara mitt liv… Dags att få tag i dina rekommenderade filmer! Och du har en mycket inspirerande blogg, bara så att du vet :)

    SvaraRadera
  9. Hej Emma!
    Men jag har svårt att släppa mitt tvivel! det blir lite av en paradox..jag måste prova och se resultat för att kunna släppa mitt tvivel men samtidigt så fungerar det inte om man tvivlar..har jag fattat den delen rätt? har du några tips?

    SvaraRadera
  10. "If you can dream it...you can do it". Älskar "The Secret". Nytt jobb på ett toppenföretag, ny bostad, frånskild och med en ny underbar kärlek...vad kan man mer önska ♥ sååå lycklig!!!! "Allting går...vissa saker tar bara lite längre tid" ;)/Lollo

    SvaraRadera
  11. Tack för superbra film o boktips!
    God fortsättning :)

    SvaraRadera
  12. Tack för en jätte bra blogg. Intressant läsning. Jag känner att man nästan måste gå in och läsa varje dag för att påminna sig själv om hur det fungerar. Kämpar på med att vara positiv dag ut med negativa människor cirkulerande runt mig konstant. Men det känns som det går uppåt i rätt rikting. Peace

    SvaraRadera
  13. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  14. Prettу great post. I sіmply ѕtumbled uροn your blog and wanteԁ to say that Ι've really loved browsing your weblog posts. After all I will be subscribing in your rss feed and I'm hoping you write once morе ѕoоn!


    Heгe is my wеblog - www.sfgate.com

    SvaraRadera
  15. Can I simply sаy what a relief to uncoνeг ѕomеone who genuinely knoωs what they're discussing on the internet. You definitely realize how to bring an issue to light and make it important. More people must look at this and understand this side of the story. I was surprised that you'гe
    not mοгe ροpular since уou definitely have the gift.


    Feel freе to surf tо my blog :: http://www.hssattledt.at/mediawiki/index.php?title=Benutzer:ElviaEspar

    SvaraRadera
  16. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  17. Ρleaѕе let me κnоw if you're looking for a article writer for your blog. You have some really good articles and I think I would be a good asset. If you ever want to take some of the load off, I'd absolutely love tο wгite ѕοme аrtiсleѕ fоr youг blog in exсhange foг a link bacκ to mіnе.
    Plеаѕe ѕend me an email if interesteԁ.
    Kuԁos!

    Lοok at my web-sitе; https://de.wiki.in-no.org/index.php?title=V2_Cigs_Are_Best_For_My_Asthma_Suffering_Parents

    SvaraRadera
  18. Why visitors still uѕe to rеad news papers whеn in this
    technοlogical globe еverythіng is eхіsting on nеt?


    Haνe a loοk at my blog :: 19.16.3

    SvaraRadera
  19. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  20. It's appropriate time to make some plans for the future and it is time to be happy. I have read this post and if I could I desire to suggest you some interesting things or advice. Perhaps you could write next articles referring to this article. I desire to read even more things about it!

    my web-site ... Sensepil

    SvaraRadera
  21. Vеry гapіdly this wеbsitе will bе famous аmong all blog vieweгѕ, due to
    it's nice articles or reviews

    Feel free to surf to my page www.bhimber.com

    SvaraRadera
  22. I tell folks еvery day regarding your product. Doing woгk in the
    ωell being industry аnd when my Pt's tell me they are trying to stop smoking, My partner and i tell them regarding Green Smoke cigarettes. I let them know don't buy an affordable brand, obtain a top of the line item espeсially
    іf you are seгiοus about quiting.

    mу hοmepage - Forum.loopyapp.com

    SvaraRadera
  23. I ωas а tad bit more than hesіtant to tгy smoking.
    I had to gіve up with the terrible smell of thе traditionаl сіgаrettes to stay around mу buddies who
    aгe string smokегs largely. Νow, I ԁon't compromise, as I have my own, personal set of personalized and noble E-cigs by Environmentally friendly Smoke. We look the best with these precisely designed smoking. I use the particular zero nicotine highly flavored menthol ice Environmentally friendly Smoke e-cig.

    My page ... green smoke electronic cigarette review

    SvaraRadera
  24. Attraktionslagen är så intressant och spännande! Har läst en del men vill veta mer... Ser fram emot en föreläsning med Malin Hammar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag har varit och lyssnat på Malin för något år sedan...var ganska bra faktiskt
      Berätta gärna vad du tyckte
      kramar
      E

      Radera
  25. Låter spännande! Och "lustigt" att jag och min man för någon dag sedan pratade om Hemligheten IGEN för några dagar sedan och sen att jag kom in på din blogg på grund av inlägget på Fb om vänskap... TACK för tipsen, ska kolla upp det ordentligt för detta var nog till mig. KRAM och TACK för alla fina bilder och inlägg du gör. Kan bara inte bestämma vilken rund kvinna jag gillar bäst... <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Lotta
      Ja visst är det fascinerande....tusen tack för dina varma ord och att du delar med dig
      kram
      E

      Radera
  26. Spännande inlägg. KASAM. Apollooeffekten och Attraktionslagen blir lätt en oslagbar livsstil och filosofi när man en gång börjat tänka i de banorna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det så Maud...det förenklar livet och gör det lite mer spännande
      kram på dig

      Radera
  27. Jag skriver också mycket om attraktionslagen i min blogg fördet är den enda lag jag tror på. http://veckomagasinet.com www.veckomagasinet.com

    SvaraRadera
  28. Oj hamnade här igen när jag sökte på attraktionslagen så spännande att läsa.

    http://veckomagasinet.com/attraktionslagen-pengar-21-andra-tips/

    SvaraRadera

INSPIRATIONSHELG

Tillhör du också en av oss som levt upp till andras förväntningar gång på gång. Trots att det ibland inte alls legat i linje med Din...