onsdag 5 december 2012

Make this day worth remembering



Vintern har kommit till mig och klätt min stad i de vackraste vita vinterkläder man kan tänka. Nog blir vår värld lite ljusare och finare i sin årliga vinterdress när julen snart står för dörren. Morgonpromenaden var både småkyliga kinder och knarrande fotsteg på snöklädda trottoarer och jag blir barnsligt glad av ett vintrigt sagoland utanför fönstret. 

Nu har morgonkaffet intagits och dagen kan dra igång. Den första dagen på resten av mitt liv. Wow, gillar den lite hisnande tanken och att jag kan göra den här dagen till en dag som faller i glömska eller en dag som förvaras i minnesbanken för minnesvärda livsupplevelser. jag ska göra vad jag kan för att den hamnar i det sistnämnda.



Gårdagen blev definitivt en dag som hamnar i minnesbanken för saker som jag kommer att minnas med glädje. Jag antog huvudstaden tillsammans med en vän och besökte en föreläsning med Kaj Pollak  Jag älskar den mannen och har både läst böcker och sett hans DVD. Självklart blev inte föreläsningen en besvikelse utan snarare tvärtom. Den bara förtydligar och förstärker hans budskap. Han levererar det han tror på med en värme och medmänsklighet som faller rakt in i mig och gifter sig med det jag tror på. Jag älskar att fylla på min egen inspirationsbank med sådana upplevelser och intryck. Att vi dessutom skrattade hejdlöst och delade tankar och funderingar både på tåget dit och hem gjorde dagen ännu mer minnesvärd och härlig. 



Nu ska jag ta en påtår och njuta lite till av min egenhändigt gjorda julbock som vaktar vårt hem varje jul så även i år förstås. Jag gillar små symboler som vaktar husfriden och skänker harmoni till vardagen.  En annan sådan är min handgjorda keramikängel som hänger i sovrumsfönstret och vaktar våra drömmars skönhet när vi sover. En av alla otaliga änglar som flyger omkring i vårt hem och förgyller tillvaron. Jag gillar änglar som inte är så "självklara" om ni förstår hur jag menar. Änglar som är lite småfula, trasiga, glada, tjocka, fundersamma, smala och allmänt härliga. Lite som vi människor helt enkelt

Var rädd om dig och kom ihåg att förgylla den här dagen på bästa sätt. Den är första dagen på resten av ditt liv

Love



2 kommentarer:

  1. Det är så skööönt - att läsa din njutning :)
    Att inte JAG gillar vintern lika mycket -
    hindrar ju inte DIG att njuta, eller hur :)
    Men - med tända ljus - röda höga och värmeljus, klarar även jag av vintern, ingen fara :)
    Snöänglar och Kaj Pollac - låter som du har det änglalikt - du jordiska ängel :)
    Kärlek o värme från änglarna o mig :)
    :D

    SvaraRadera
  2. Låter som en alldeles underbar dag.. älskar också Kay men det kommer nog inte som någon överraskning :) Lyssnade på honom för två år sedan och var alldeles glad i flera dagar.

    Häromdagen sa någon som jag tycker om att han älskade snön för då kunde man göra snöänglar och det är roligt. Det är såna stunder mitt hjärta bara öppnas och jag vet precis vad det är som gör att han charmar mig som ingen annan...

    Kramar från Liv

    SvaraRadera

INSPIRATIONSHELG

Tillhör du också en av oss som levt upp till andras förväntningar gång på gång. Trots att det ibland inte alls legat i linje med Din...