lördag 22 december 2012

Varje dag är ett "speciellt tillfälle"



Jag brukar säga att alla dagar ovan jordytan är bra dagar. Det tycker jag verkligen. Men alla är inte gjorda av glittrande guld. Idag är en dag som är mer gjord av en slags grå massa

Den började så bra med myshopping och fika tillsammans med min fina skruttipluttunge de luxe som idag för övrigt 18 år men lika liten och skruttiplutti för mig ändå. Är man yngst så är man. Ask me.

Nåväl något skaver i mig och jag tar nog på mig paltor för en ensampromenad i Majorna för att samla tankar, njuta utsikt från Masthugget och få lite väderbitna kinder till kvällskvisten. Det bor en eremit i mig och den behöver nog sitt utlopp. 



Love to you all och kom ihåg att varje dag är ett "speciellt tillfälle". Så även dessa dagar när universum skaver mot själs-konturerna en aning. Bara för att man inte är på topp betyder det ju inte att det inte är en bra dag. Vem vet vilka fantastiska insikter som kommer med just den här lördagen.

Så spara inte livet till "speciella tillfällen" Lev livet så att varje dag blir ett speciellt tillfälle istället. Det här vi kallar livet är ju trots allt en jäkligt schysst gåva som är bättre än alla julklappar tillsammans

Puss kram och understanding



8 kommentarer:

  1. Visst är det så, att varje dag är speciell :)
    Och - det är du också du fina :)
    Och - ensampromenader är sköna o stärkande, håller bara med dig min vän :)
    Håller bara med - det är då som insikterna kommer, så är det bara :)
    Insiktsfull kramis med värme o ljus,
    :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för att du läser, delar med dig och kommenterar
      Kramar och ljus till dig
      Emma

      Radera
  2. "...när universum skaver mot självkonturerna...". Fint!

    Kram Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Själskonturerna skrev jag men din benämning med självkonturerna är inte så dum den heller. Det kan ju vara konturerna som omger "självet" liksom. interssant
      Tack och kram till dig
      Emma

      Radera
  3. Du har så rätt. Som vanligt. Blir alltid lika glad och inspirerad när jag tittar in hit. Tack för att du är du. God jul önskar jag dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen varma goa tack till dig från mig Marianne
      kramar
      Emma

      Radera
  4. Du skriver alltid så bra. Utan att du vet det, så ger du mej alltid energi, inspiration och en övertygelse om att livet tamejfan är bra :) Tack för att du finns och God jul och Gott nytt år! Kram Pernilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men vad glad jag blir om jag kan inspirera dig. Du har rätt - det hade jag inte en aning om
      Tack för att DU finns och ha nu en riktigt fin jul
      kramar
      Emma

      Radera

INSPIRATIONSHELG

Tillhör du också en av oss som levt upp till andras förväntningar gång på gång. Trots att det ibland inte alls legat i linje med Din...