lördag 21 april 2012

En dag i min smak..



Den här lördagen är en dag i min smak. Började med en långpromenad med hjärtevän och hundvän i strålande solsken till fågelsångsackompanjemang. Vet inte hur många gånger jag nämnde tacksamhet under denna ljuvliga start på dagen. Det är något alldeles särskilt med vårliga morgonpromenader i naturen. 

Efter avslutad frulle tog jag och min hjärtevän oss iväg på en vända på konstrundan här i Majorna. Så inspirerande att vandra omkring bland alla kreativa själar som visar sina verk till allmänhetens beskådan.


Som vanligt undrar jag vad K O N S T  egentligen är och var gränserna går för s k bra och dåligt konst. Finns det ens någon sådan definition kan man undra. Vissa verk är mest ingenting och kostar skjortan medan andra verk är helt magiska, uttrycksfulla, vackra, upprörande eller på andra sätt berörande. Vem är jag att avgöra detta dock. 

En konstnär som berörde mig är Sofia Ocana som skapar färgstarka kärlekshistorier på sina målardukar. Hon sprängde in så mycket på så liten yta, som om hela världen kunde uttryckas i en målning. intressant tyckte jag. Här kan ni se mer av hennes härliga konst


Vi hittade också en silversmed som båda jag och min hjärtevän tyckte mycket om. Hon skapar dels efter sitt eget konstnärliga uttryck men också på beställning. Helt otroligt stilrent och uttrycksfullt Nu ska här beställas vackra ringar med personlig touch och text.  Här kan ni se mer av hennes alster.

Nu ska vi strax göra oss redo för avfärd över till Hisingen och föreläsning om attraktionslagen minsann.  Det är Malin Hammar som ska dela med sig av hur hon levt med attraktionslagen och hur den påverkat henne. Ska bli så intressant.

My kind of day om man uttrycker sig så

4 kommentarer:

  1. Härligt det låter och med hjärtevän också. <3 kram

    SvaraRadera
  2. Var glad åt din fina hjärtevän och din fina lördag, som du bara är värd, flera gånger om :)
    Här börjar det också bli bättre nu, hostan o den irriterade halsen börjar att försvinna nu, skönt :)
    Attraktionslagen hjälper mig - som alltid, tack o lov :)
    Vad vore livet utan Atraktionslagen och goa energier?
    Kärlek o ljus på dig du fina
    :D

    SvaraRadera
  3. Wow...vilken dag skulle jag vilja säga.
    Nu vill jag då höra lite om hur det var att höra hennes version av attraktionslagen. Moahhh va spännande.
    Puss o kärlek

    SvaraRadera
  4. Det låter heeelt underbart! Vilken dag! Du kan väl skriva ett inlägg och berätta lite mer om attraktionslagen... Jag blir väldigt nyfiken.

    Kram/Emma

    SvaraRadera

INSPIRATIONSHELG

Tillhör du också en av oss som levt upp till andras förväntningar gång på gång. Trots att det ibland inte alls legat i linje med Din...