onsdag 25 januari 2012

"Hemma" i vintervita Dalom



Den här veckan tillbringar jag "hemma" Dalarna. Det är gott att återvända till brottsplatsen som man brukar säga. Nu var det faktiskt ett halvår sedan jag var här och hälsade på nära och kära och det är alltid lika värmande i hjärttrakten att käka gott i goda vänners lag, långfika och prata om allt som hänt och inte hänt, promenera i mina "ingådda" gamla promenadstråk med sjön och uppe i min skog.



Som om det inte vore nog har mamma stickat mig riktigt tjusiga värmande lila kreationer att bära när vintern biter mig lite i kinderna. Jag ÄLSKAR färg och blev självklart mäkta glad för dessa ljuvligheter. Det är allt något alldeles särskilt med mammor...eller vad säger ni? 




3 kommentarer:

  1. Mammor är härligt å varmt;)....och denna, vår mamma, äger ju den kreativa ådran som sedan förts i arv. Om än på lite olika sätt.
    Så fin är du i dina stickade vintervärmande kreationer
    Puss o kärlek

    SvaraRadera
  2. Det är alltid gott och komma hem, min mamma är också en hejare på och sticka. Så fin ullig kant det var på dina handledsvärmare. Fina bilder på dig.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  3. Vilken gullig mamma! :)
    Hoppas att du får det riktigt härligt i Dalarna.

    SvaraRadera

INSPIRATIONSHELG

Tillhör du också en av oss som levt upp till andras förväntningar gång på gång. Trots att det ibland inte alls legat i linje med Din...