söndag 15 maj 2011

Mina blommiga dagar

Något som jag ofta unnar mig och som jag tycker förgyller min vardag med enkla medel är blommor. Både egenhändigt plockade från naturen, inköpta färska snittblommor och blommande krukväxter.'



Min blommande orkide i sovrumsfönstret är som en vitklädd brud i all sin oskuldsfulla skönhet och anspåkslöshet


För att inte tala om den oemotståndliga doften från buketten med syrener i blom och liljekonvaljer i knopp som pryder vårt köksbord.




Eller de ståtliga rosa liljorna som stoltserar på matsalsbordet.

Jag har sagt det förut och jag säger det igen - det bästa här i livet är ändå gratis. Det handlar om skillnaden mellan att titta och SE. Att njuta av det som serveras oss mitt framför ögonen.

Jag vet att jag kan uppfattas som både naturlyrisk i överkant och klyschigt levererande av "fantastiska" vardagligheter i all oändlighet men jag tar risken för jag älskar att att älska och njuta av det lilla som i perspektiv ofta visar sig vara det stora. Sån är jag :)

Take care alla sköningar

4 kommentarer:

  1. Tack för orden hos mig! Klart jag vill göra en bok. Svindlande tanke....kram&kärlek &ha en fin söndag! L.O.V.E/oroshjärta

    SvaraRadera
  2. Ja, vad ska jag säga (om nu Blogger tillåter mig att kommentera förstås). . .
    Blommor och naturen är ju det bästa i all sin fagra enkelhet :)
    Och bara älskar orkideer :) :)
    Håller bara med dig du fina :)
    Kärlek o blomster i mängder :)
    :D

    SvaraRadera
  3. Man får vara naturlyrisk! Den är ju underbar. Speciellt nu!

    SvaraRadera
  4. Vi delar detta under att vara naturlyrisk och förmågan att njuta det lilla här och nu..
    Sov så gott
    kram finaste du

    SvaraRadera

INSPIRATIONSHELG

Tillhör du också en av oss som levt upp till andras förväntningar gång på gång. Trots att det ibland inte alls legat i linje med Din...