onsdag 20 april 2011

Ditt brott kan vara att du är DU...

Hur vänligt sinnad du än är så händer det säkert någon gång att en person du själv egentligen inte har något emot plötsligt visa sig vara din ovän av till synes oförklarliga skäl. Det kan t o m hända att denna person baktalar dig, saboterar dina bästa avsikter, sätter käppar i hjulet  och kanske t o m sårar där det gör som mest ont.

Som den Jantelagstyrda och hederliga människa du är börjar du säkert genast rannsaka dig själv och din egen del till detta fientliga beteende. Vad kan du oavsiktligt gjort ? Trampat på en öm tå ? Misstolkat någon signal ? osv osv

Det här blir inte lätt om brottet du faktiskt gjort dig skyldig till är att vara dig själv rakt av. Det enda du faktiskt inte kan ändra på. För du är du thats for sure.

Vad kan detta märkliga och inte alls ovanliga beteende då bero på ? Ja det finns självklart olika anledningar till detta men många gånger är det ditt utseende, ditt sätt att vara, ditt skratt. Det här har dock oftast inte med osympatiska karaktärsdrag att göra utan tvärtom, ofta är det dina bästa kvaliteter som väcker irritation och avsky. Konkurrenssjukan brukar jag kalla det.

Det här är ofta människor som inte är nöjda med sig själva och sina liv och klarar följdaktligen inte av att någon annan mår bra, är vacker eller smittar sin omgivning med ett skönt skratt.

Så dumt - kan jag tycka. Eftersom dessa missnöjda människor skulle behöva umgås och inspireras av just dessa människor som dom känner ett avund  och irritation till.

Det här har hänt mig några gånger kan jag tillägga. I mitt fall kan det nog bero på min galet positiva och glada inställning till livet som i vissa fall kan upplevas som provocerande om man själv inte har förmågan att möta livet med glädje, nyfikenhet och positivism. Tidigare blev jag illa berörd av detta men idag rycker jag på axlarna och beklagar att någon annan vill lägga energi på att tycka illa om någon dom itne känner. Jag sänder kärleksfulla tankar till irritations-nissarna, ler och går vidare och koncenterar mig på de jag tycker om och som tycker om mig istället.

Livet är för kort för att slösas bort på att försöka bli älskad av allt och alla. Ingen kan bli älskad av alla men alla kan bli älskade av någon - framför allt av oss själva. Så du, möt dig själv i spegeln innan du går och lägger dig ikväll och tala om att du älskar dig exakt som du är, oavsett vad andra tycker

Love

7 kommentarer:

  1. Det gör mig ledsen att du behövt råka ut för detta illvillga beteendet. Jag har stött på det vid några tillfällen jag också, blivit djupt sårad och faktiskt väldigt försiktig med vem jag anförtror eller öppnar mig för. Jag har visserligen kunnat förlåta men det sätter ändock sina spår.
    Det jag förresten ska på v20 är ren avkoppling, rehabilitering, Ja det är helt underbart att få den möjligheten. Som ett brev på posten faktiskt. Den ena av ledarna heter Carolin Welin, hon har själv haft bröstcancer och är dessutom Psykosyntesare. Jag har läst och drömt om det, och nu fick jag helt enkelt ett erbjudande om att få delta i denna Mitt-i-livet vecka. Vet du Emma....jag är så glad för detta. Massor med kramar. Puss

    SvaraRadera
  2. Underbart inlägg! För sådär är det ju och som du skriver är det sannolikt bara för att någon annan inte tål att man är glad och positiv!
    Fortsätt vara den du är, det uppskattas av dina bloggläsare och riktiga vänner!
    Kram Kim

    SvaraRadera
  3. Visst är det intressant hur provocerande det kan vara att vara positiv.. jag har också fått kritik för det.. men jag föredrar det framför att jag får kritik för det motsatta.

    Ha det underbart..

    Kramar

    SvaraRadera
  4. Mmmm, känns igen . . . o speciellt idag :/
    Konstigt SMSsvar av en nära o kär? vän idag, som absolut inte alls mår bra - och rädd dessutom, för eget ansvar över hälsa osv :/
    Men jag "blundade" och önskade henne ändå allt bäst nu i påsk :)
    Love to you och för positiva tankar för framtiden
    :D

    SvaraRadera
  5. Tack för att du skrivit detta, känner igen mig så väl.. har råkat ut för några vänner som jag trodde var vänner men efter att ha läst din blogginlägg känns det mycket klarare! TACK!! Ha en underbar långfredag och du ritar såå otroligt! Fortsätt så! //Sandra

    SvaraRadera
  6. Tack alla för fina kommentarer
    Kom ihåg att ni är MER än värdefulla
    Love

    SvaraRadera

INSPIRATIONSHELG

Tillhör du också en av oss som levt upp till andras förväntningar gång på gång. Trots att det ibland inte alls legat i linje med Din...