tisdag 8 januari 2013

Tips från coachen - Brev från en läsare ang Lagen om Attraktion

Jag brukar ju svara på lite läsarfrågor här på bloggen med jämna mellanrum. Här kommer ett brev från en kille som hittat min blogg och har en ganska vanlig fundering

"Hej, bra artikel till att börja med. Jag är en kille på 22 år och håller på att lära mig att använda attraktionslagen. Mycket fungerar och jag vet att man inte ska fokusera på något negativt om man vill motsatsen. Kan du tipsa mig med om stor detalj? Jag vill gå vidare från min exflickvän som satt sina spår i mig väldigt djupt. Hon och jag kan inte vara tillsammans då det hänt för mycket negativa saker mellan oss. Jag vill bli fri från att tänka på henne HELA tiden men har läst mycket om "Hemligheten" och de menar att det man känner får man. När jag tänker på henne känner jag jätte mycket sorg såsom väldigt mycket glädje. Har du tips? 
Tack på förhand.
 Mattias



Hej Mattias

Ja Mattias först vill jag tacka för ditt brev
Som vanligt har jag inte svaren på någon annans problem och jag kan inte heller "dra till mig" lösningar åt någon annan. Men det anar du säkert redan :) Jag tänker så här:
Om vi vill bort från något, som i ditt fall din exflickvän, så kan man inte tänka på att det är henne man vill bort ifrån. För om vi tänker på det vi INTE vill ha så är det just det vi får. Universum eller lagen om attraktion eller vad ni vill kalla det, kan inte skilja på "inte". 

Om jag säger till dig att du får inte tänka på en citron, tänk absolut INTE på en gul sur citron, tänk inte på hur en saftig gul citron känns i munnen. Går det bra? :)) Antar att du anar lite vart jag vill komma här. För att hjärnan ska kunna förstå vad den inte ska fokusera på så måste den först skapa en bild av vad det är den inte vill ha, och följden blir då att hjärnan går på högvarv genom att aktivera sig med att tänka på just ditt ex. Så  synd när den istället kan aktivera sig med att fokusera på vad du VILL ha istället, hur du vill må, hur din framtid ska se ut, vad det kommer att ge dig osv. Vänd dig alltså bort från det du inte vill ha och använd din värdefulla energi till att tänka ut hur du vill ha det. Använd känslor, tankar och fantasin här för att allt ska bli så tydligt för dig som möjligt. Skriv gärna ner detta också som en påminnelse. inta alltså en riktning som du vill att din framtid ska inta. 
Funder inte på HUR detta ska kunna bli möjligt för det är inte ditt jobb att sköta det. Det sköter universum så bra på egen hand. 

Ditt jobb är:
1. Att veta vad du vill
2. Förtydliga din önskan och skicka ut den
3.Odla de sidor av dig själv som du vill att din nästa och din framtid ska innehålla
4. Se dig själv framför dig hur du ser ut när du nått ditt mål
5.Ha tillit till att detta är fullt möjligt
5. Luta dig tillbaka och var trygg i vetskapen om att det nya 6köna är på väg rakt emot dig
7. Släpp sedan taget och fastna inte i tankar om avsaknaden av det du önskar dig 
8. Känn tacksamhet. Ju mer vi känner tacksamhet för det vi har desto mer får vi att vara tacksamma över. Det här brukar visa sig nästan ögonblickligen och det är riktigt coolt
9. Ta emot

Allt du vill kommer till dig förr eller senare om du vill det tillräckligt mycket


Det viktigaste är att odla allt det goda i dig på vägen. Det är inte bara viktigt, det är både coolt och kul också. Om du vill ha kärlek är det bästa rådet att själv utveckla de kärleksfullaste sidorna hos dig. Om du vill ha framåtanda är det sunt och klokt att odla dessa egenskaper hos dig själv, umgås med människor som har framåtanda osv

Viktigt är att välja bort sådant som inte får dig att växa i enlighet med din önskan och ditt mål. Om du har en massa negativa människor omkring dig är det inte så otroligt klokt att umgås mycket med dessa för de drar ofta ner energinivån utan att vi ens tänker på det. Välj ditt umgänge alltså

Ja det kanske låter lätt som en plätt och vet du - det ÄR det också. Det kräver bara lite träning, tillit och nytänkande. Kom också ihåg att Lagen om Attraktion fungerar alltid och är ALLTID aktiv oavsett om vi tror på den eller ej. Skillnaden om vi tror på den är att vi kan ha så otroligt stor användning av den.

Det är ju faktiskt attraktionslagen som varenda elitidrottsman och kvinna använder sig av. Du har väl aldrig hört Carolina Klyft eller Gunde Svan säga "det här kommer aldrig att gå" De hade aldrig varit så framgångsrika om de inte hela tiden tänkt att de redan vunnit och att medaljen redan är deras och att det SKA gå. Thats attraktion :))


Lycka Till Mattias och hör gärna av dig igen och berätta hurdet går

kramar

/Emma


6 kommentarer:

  1. Ja, det tar tid att förstå denna fascinerande egenskap i naturen.
    Varm kram!
    Elisabeth

    SvaraRadera
  2. Som man kan tjaata om denna attraktionslag ....
    Och - få andra att förstå vitsen med den ....
    Tjata tjänar inget till - när nå'n är "mogen" så ....
    Resultatet - bara kommer när vi börjar använda den :)
    Hoppas att "Mattias" tar åt sig av dina tips :)
    Toppen att en så ung kille är intresserad av detta, gillar :)
    "Attraktionskraam" från mig i min Vik - till dig du ängel :)
    :D

    SvaraRadera
  3. Va helt underbart med dessa nu så unga människor.....som i detta fall Mattias, som upptäcker Attraktionslagen.....på riktigt! Det är ju den önskan man som "övermogen" har. Att unga människor lär av den tidigt och håller i den sen.
    Det vore väl lite konstigt om han Inte tänkte på sitt ex kanske, om det är kärlek. Men sen beror det väl som sagt på Hur!
    Lovely, lovely säger jag. All lycka till honom och kärlek till dig söstra mi. Puss

    SvaraRadera
  4. Tack för orden, dom ska jag skriva ut och ta med mig. Testade en grej idag och det funkade. Ska fortsätta i samma anda. TACK!!!

    SvaraRadera
  5. detta är mitt nya liv nu och då är jag ändå 48!

    SvaraRadera
  6. Elisabeth
    Ja jo det kan ta tid men det kan också gå fort om man får små bevis på en gång. SÅ var det för mig :)
    kram

    Delfinolin
    Ja det är ju fantatstiskt om man vid så unga år kan börja använda sig av denna. Jag kan meddela att alla tre mina fina ungar är uppfödda på attraktionslagen så för dom är det lika självklart som mat och sömn att man använder sig av den...hihi...lite kul. Äpplet faller ju inte långt från trädet
    kram kram

    Maria
    Ja visst är det härligt. men som jag skrev här ovan så använder sig ju alla tre mina fina ungar sig av lagen dagligen i stort sett. Men dom har ju med sig detta i bröstmjölken
    kram och kärlek

    Anonym (antar att det är Mattias)
    Glad om jag kan hjälpa och inspirera och att du dessutom redan fått små bevis. Det är bara början. jag lovar
    Kram och lycka till

    Jeanette.
    Det spelar ignen roll om man är 10 eller 48 - det funkar alltid - om vi vill....härligt va...
    kramar

    SvaraRadera

INSPIRATIONSHELG

Tillhör du också en av oss som levt upp till andras förväntningar gång på gång. Trots att det ibland inte alls legat i linje med Din...