tisdag 30 oktober 2012

Allt är energi av varierande massiv art


Att allt existerande i universum är energi av varierande massiva former är väl egentligen ingen nyhet för många av oss.  Att man genom att arbeta med dessa olika energifält också kan påverka vår kropp, sinne och hälsotillstånd är ett urgammalt österländskt, holistiskt sätt att bemöta och behandla olika åkommor och dysfunktionella hälsotillstånd. 

På exempelvis Probalance hemsida kan man läsa följande enkla beskrivning som jag tycker är både enkel och saklig:

"Ditt energiflöde är ett avancerat informationssystem som bestämmer ditt välbefinnande, hälsan och prestationsnivån.
När du är i optimal balans har du fritt flödande energi. Det känns som ett existensmaximum. När du är i kaos, kris eller bristsituationer blir ditt känsliga energisystem blockerat, energin minskar sitt flöde. Du blir trött och kanske sjuk.
Energin går att påverka. Många av de vanligaste hälso- och stressproblemen kan lösas - och sjukdomar förebyggas - genom att frigöra energiflödet och öka självläkningspotentialen med energimedicinska terapier och ökad medvetenhet. "



Jag är ju lite smått galen i biologiska och kvantfysiska forskningsrön och bevisföringar. Främst gällande energifält och attraktionslagen i samband med hälsa, frisk- och sjukvård. Jag läser det mesta jag kommer över. Jag kan trötta ut vilken trevlig samtalspartner som helst med alla dessa grymt intressanta forskningsresultat, analyser och spännande sätt att bemöta vår mänsklig hälsa


När jag nu då hittade filmen The Living Matrix blev jag nästan i extas. Ni som inte sett den och är intresserade av samma saker som jag kan jag bara säga - SE DEN. 

Några andra tips som går i linje med detta är Gregg Bradens alla intressanta böcker och filmer. Det finns också en uppsjö av Youtube-klipp med Gregg, där vi får ta del av hans alla upptäckter han gjort när han rest och forskat i ämnet på olika platser runt om i världen.



Också den nu tyvärr avlidne läkaren Bengt Sterns bok "Att må dåligt är en bra början" är en annan intressant bok med många innovativa och nydanande bevisföringar som "rör om" lite i den betongtunga västerländska sjukvårdssynen där vi tror oss bota enbart genom att dämpa och kapa symtomen utan att gå till kärnan med det som ursprungligen är upphov till ett eventuellt sjukdomstillstånd. 



Ett annat tips är "You can heal your life" av och med den positiva psykologins grand old lady Louise L Hay. Den är inte fullt så vetenskapligt grundad men den är fantastisk och det var den filmen/boken som gjorde att jag började intressera mig för detta från allra första början för flera år sedan. Om man ska se en må-bra-film så tycker jag att man ska se denna. 

10 kommentarer:

  1. Tack för intressant läsning Emma...du är dig lik...ser det positiva i allting.. Det är jätteroligt att läsa din blogg...man blir glad :)
    Ha en fortsatt fin kväll :) Kram <3

    SvaraRadera
  2. Så sant som det är sagt :)
    Och - det brukar det ju va' från dig :)
    Kunde inte ha skrivit det bättre själv ...
    Västerländsk behandling = dämpa symtomen och inte orsaken ...
    Och - DET ger jag inte så många korvören för - jag heller :)
    Två suveräna tips, för dom som inte visste innan - jättebra :)
    Och JAG visste inte att Louise L Hay fanns på film, måste se :)
    Ett jättebra inlägg - eloge till dig du fina ängel :)
    Energimässig och djuuup läkande kraamis på dig från mig,
    :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Helen se den filmen för den är både vacker, intressant och sevärd
      kramar till dig du sköna
      E

      Radera
  3. Oj, här var det massa spännande läs- och titt-tips! Ska utforskas!
    Ville bara säga att min bästis fick en av de böcker jag beställde av dig på sin födelsedag i helgen och hon blev såå glad!
    Samma vän som fick några av dina reproduktioner som jag köpte för nåt år sen och som hon har på första parkett där hemma. Hon älskar verkligen dina tavlor, precis som jag ;)
    Det bästa är att hon känner att hon hämtar positiv kraft ur din bok just nu då hon befinner sig i en tuff situation med en familjemedlems kamp mot cancer...
    Tack!
    Kram Allis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för att du delar med dig Allis. Glad om min bok och mina målningar kan inspirera och glädja andra
      kram till dig och din väninna
      E

      Radera
  4. intressant och tack för tipsen! kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kramar till dig och hopp om god läsning och filmtittning
      E

      Radera

INSPIRATIONSHELG

Tillhör du också en av oss som levt upp till andras förväntningar gång på gång. Trots att det ibland inte alls legat i linje med Din...