lördag 3 december 2011

LUCKA NR 4

I lucka nummer 4 gömmer sig följande:



Idag tänkte jag anamma den gamla traditionen att söndag är vilodag. Jag tänkte be dig leta rätt på en plats du trivs på och som du framför allt kan vara ifred 10 min på. Det kan vara inne, ute i trädgården, i skogen, på toaletten ja exakt varhelst du känner att HÄR får jag vara ifred med mig själv en liten stund
Luta dig sen tillbaka och andas några riktigt djupa andetag ända från djupet av magen. In genom näsan och ut genom munnen. Känn sedan hur du fyller dig med vackert ljus när du andas in...och släpper alla spänningar i kroppen när du andas ut. Känn hur allt är exakt som det ska vara här och nu. Inga krav och inga måsten. Bara LUGN OCH RO
Du har allt du behöver för att bli den du vill om du bara ger dig själv den tid och kärlek du förtjänar

Lycka Till

3 kommentarer:

  1. Ja, visst är det skönt att få vara själv ibland och kanske borde vi återinföra söndagen som vilodag igen!

    (Folk som gör takmålningar är nog drömmen för sjukgymnaster... tycker det räcker med att måla dekorer högt upp på väggen också... man får verkligen ont i nacke och axlar!)

    SvaraRadera
  2. Det där ska jag anamma.. har massor av tid idag och ska ta mig tid att bara vara efter en härlig start på dagen..

    Kramar från Liv

    SvaraRadera
  3. En skön sönda' har jag haft idag iaf :)
    Lugnt o bra, ladda inför veckan som innebär lite mer påfrestningar - och DÅ gäller det att ha koll på andningen osv :)
    Dagens "lucka" var toppen för mig att få idag, som energi o kraft för det som komma ska :)
    Tack du goa för dina härliga kraftgivande ord i luckorna, behövs vill jag lova :)
    Om jag inte svarar o läser varje dag, så gör jag det se'n, efteråt - ingen fara :)
    Nu ska jag vidare på dom andra "missade" :)
    Kramis mä kraft o närvaro
    :D

    SvaraRadera

INSPIRATIONSHELG

Tillhör du också en av oss som levt upp till andras förväntningar gång på gång. Trots att det ibland inte alls legat i linje med Din...