tisdag 20 december 2011

LUCKA NR 19

I lucka nr 19 döljer sig följande:



What goes around, comes around har man ju hört talas om. Men att ge uppmuntran och beröm är inte alltid helt lätt i vårt samhälle.

Min utmaning till dig är att GE någon en rejäl skopa beröm idag. Häll goda ord över en kollega eller familjemedlem. Notera sedan vad som hände med ansiktsuttrycket på vederbörande och känn att du gjort en åtgärd som skapar goda ringar på livets vatten. Emotionella värden och äkta omtanke är underskattat men varför inte ändra på det nu och här

Lycka Till

2 kommentarer:

  1. Beröm kan lyfta nå'n som behöver :)
    Så varför inte då som sagt bjuda på lite beröm, så blir kanske vår värld så mycke bättre :)
    Berömmande kraamis
    :D

    SvaraRadera
  2. Jag tycker det är så fint när personer innerligt och ärligt ger beröm till folk. Själv är det något som tar emot. Jag har alltid haft lite svårt att ger beröm, ta emot beröm, säga tack, säga varsågod. När jag känner att jag verkligen vill säga typ ÅH VAD SNYGG DU ÄR idag, så börjar jag tänka att Hur ska jag nu säga detta utan att det misstolkas. Eller hur ska jag säga det utan att jag låter konstig blabla.... Märker att min mor har samma problem så kanske är jag inte riktigt van vid denna känslomässiga bit.

    SvaraRadera

INSPIRATIONSHELG

Tillhör du också en av oss som levt upp till andras förväntningar gång på gång. Trots att det ibland inte alls legat i linje med Din...