tisdag 14 december 2010

Visioner

Idag ska jag ha ett litet föredrag på en nätverksträff på Avenyn här i Göteborg.
Jag ska tala om visioner och kraften i kreativ visualisering. Hur vi kan använda oss av visioner för att nå oss själva, nå framgång och hitta rätt i livet.
Att hitta rätt i livet finns det självklart ingen färdigskriven generell och universell mall för utan den mallen står du ju själv för i just ditt härliga liv. Tyvärr är det många som inte vågar tro på visioner och tycker att det låter flummigt och stannar hellre i en icke önskvärd tillvaro där vardagen är lite smått skavande, grå och trögflytande.
Vi kan ju nämligen se visioner med tre olika glasögon och varje glasögonpar innehåller en egen vision av framtiden

*Sannolik framtid = Vad vi tror ska hända om vi fortsätter som nu
*Katastrofal framtid = Vad händer om saker blir sämre (att måla fan på väggen i förväg)
*Önskvärd framtid = Vad vi helst VILL ska hända.


Som Ni säkert redan räknat ut är jag en fan av visioner och jag försöker få människor att på ett mer positivt sätt våga lita på sin längtan och tro på sina visioner vad gäller självförverkligande, tillfredsställande relationer, glädje, fruktbärande arbete, uttrycksförmåga, hälsa, välfärd, skönhet eller vad det nu månne vara. VÅGA stå för det man drömmer om och vara sitt eget livs skapare.

Har du visioner som du tar fasta på och vågar lyssna till ? Kan de vara en vägvisare vart du är på väg ? Höj taket, vidga perspektiven och gör visioner för framtiden. Börja nu vetja. Det finns inget att förlora.

Jag tror på Dig så gör det du också. Ingen vet bättre hur ditt liv ska se ut än DU


3 kommentarer:

  1. Det är så spännande. Det vore så kul om du berättade hur det gick. P o k

    SvaraRadera
  2. Maria
    Klart jag ska berätta...hihi
    Puss och kram finaste

    SvaraRadera
  3. Åh, vad jag önskar att jag fått vara där.. visioner har jag men jag har nog inte arbetat tankemässigt lika mycket med dem som du verkar ha gjort.

    kramar

    SvaraRadera

INSPIRATIONSHELG

Tillhör du också en av oss som levt upp till andras förväntningar gång på gång. Trots att det ibland inte alls legat i linje med Din...