tisdag 7 december 2010

LUCKA NR 8


Idagens lucka nr 8 vill jag råda dig att reflektera lite över om Du gör saker av rätt orsaker
i livet. Alltså jag menar gör du det du älskar och älskar du det du gör eller gör du saker för att
du tror att någon förväntar sig det av dig ? Eller gör du vissa saker i livet av gammal vana ? Kanske du t o m gör saker för att någon annan gör det i sitt liv ? Stanna upp, blicka in och känn om det ibland känns som om huvudet går till en plats medan hjärtat stannar hemma. Det kan handla om vänner som suger energi, arbete som du vantrivs på, hobbys som egentligen inte ger dig hundraprocentig glädje eller saker som du ideligen säger ja till trots att du INTE vill det.


"Live the life you love and love the life you live"


Lycka Till och kärlek till Er alla

2 kommentarer:

  1. Bara så bra - Tack :)
    Numera lever jag nästan mitt liv som jag vill, men har en liten bit kvar att nå innan jag helt o fullt kan säga att jag till 100 % älskar det liv jag lever :)
    Allt som JAG kan påverka trivs jag med o älskar, men se'n har vi lite annat som jag håller på att trassla upp - och som snart är upptrasslat får vi hoppas :)
    Men jag gör numera bara det som känns rätt för mig - inte som tidigare då livet styrde mig???
    Visst är det skönt att vi går framåt i livet :)
    En livsälskande kramis för dig o alla oss som behöver NU :D

    SvaraRadera
  2. Åh så kloka ord och med ett av mina favoritordspråk.. jag ÄLSKAR din julkalender!!!
    Kramar

    SvaraRadera

INSPIRATIONSHELG

Tillhör du också en av oss som levt upp till andras förväntningar gång på gång. Trots att det ibland inte alls legat i linje med Din...