lördag 19 maj 2012

Återanvända sinnesstämningar


Det här var min vy vid min morgonmeditation. Platsen är belägen vid Masthuggskyrkan och jag älskar den. Att få välkomna dagen vid en plats där man känner sig som ett med naturen eller omgivningen som omger en underbart berikande för både kropp och själ. Det är sådana stunder som jag trycker på spara-knappen och försöker bevara känslan lite extra. Det jag gör sedan med den känslan och sinnesstämningen är att jag återanvänder den när jag behöver kraft och energi. Det fungerar. Prova själva vetja. När du befinner dig i en situation eller på en plats där du mår underbart och oförskämt bra, gör då en aktiv handling som t ex säg uttryckligen till dig själv hur mycket du uppskattar den, skriv ner känslan, skriv en reminder i mobilen ja vad som helst som gör att känslan och sinnesstämningen inte kan passera obemärkt förbi. När du sedan känner dig lite låg och behöver kraft kan du plocka fram den här känslan du upplevt och fylla dig själv med känslan. Den fyller dina sinnen med erfarenheter från din "minnesbank" För du vet väl att allt du gör upplever och säger skapar ett märke i dina minnesceller.

Så samla på härliga sinnesstämningar, spara dem och återanvänd
I like recycling
:)
Kärlek och sköna känslor denna lördag till er alla faderalla

8 kommentarer:

  1. Åh det var ett bra tips! Tack :-)
    Just nu har jag svårt att hitta den bilden, det stället för jag mår inte så bra just nu.
    Jag ha en del saker jag måste landa i först. Men kommer solen och finvädret...kanske det går lättare. Kram/Susanne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Försök att vara med dig själv...känn in dig själv och dina tankar...och vistas sedan med människor du tycker om..lyssna på musik du älskar...se filmer som lyfter...läs böcker som ger kraft...och VAR I NATUREN...den helar
      stor kram till dig

      Radera
  2. Goa hälsningar till dig från mig denna fina dag. Kram Maria ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men tack härliga du...jag önksar dig det samma
      KRAM

      Radera
  3. Naturen är en underbar plats och den allra bästa att starta dagen i.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men visst är det...det är MAGI och helande
      kram kram till Er

      Radera
  4. Klokt du skriver, jag försöker också att stanna upp i bland och trycka på "spara knappen" Kram från Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Ja det är gott att göra det emellanåt
      Kram kram

      Radera

INSPIRATIONSHELG

Tillhör du också en av oss som levt upp till andras förväntningar gång på gång. Trots att det ibland inte alls legat i linje med Din...