söndag 4 april 2010

Älskade vår


Hur gudagott kan det vara att vandra omkring på snöfri moderjord och supa in dofterna av själva naturen. Har tillbringat påsken hos min älskade dotter här på västkustens pärla, Göteborg, och här har våren haft lite mer bråttom än hemma i Dalarna.
Jag blir lyrisk när jag får hoppa omkring i favoritkängor och ligga i gräset och ta in hela himlataket. Som jag längtat. Visste nog inte riktigt hur mycket jag saknat våren. Tack för att du åter ligger ny och oanvänd framför oss.
Fin söndag och go´fortsättning önskar jag eder alla...faderalla
kram

7 kommentarer:

  1. Låter underbart.. och jag har också längtat till våren. Några 20 grader blev det inte här men varmt och soligt de sista dagarna.

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Åååh....så härligt. Våren är här och tänk vad våra kroppar sprätter och studsar. Att himlataket bjuder på vacker syn är också alldeles vackert. Fint. Önskar dig en fortsatt underbar påskhelg.

    SvaraRadera
  3. Ja visst är det härligt med solen o ljuset ,det spritter i bena
    Energin kommer och jag vill göra massor av saker som har grott i huvudet under vintern

    SvaraRadera
  4. Å jag väntar och väntar och väntar och väntar på våren. Sådana här gånger påminns man om att landet är väldigt avlångt.

    SvaraRadera
  5. Underbart! Igår kom snön igen och det kändes jäkligt motigt där en stund, men nu lyser solen igen! Jag vill göra som du, lägga mig ner och kisa upp mot solen! :)

    SvaraRadera
  6. ja vad skönt det är .. livsandarna spritter :)

    SvaraRadera
  7. Vill dock tillägga att det är i Göteborg, där jag tillbringade helgen, som man kan ligga i relativt torkat gräs. Här i dalarna är det fortfarande lite mycket snö kvar

    SvaraRadera

INSPIRATIONSHELG

Tillhör du också en av oss som levt upp till andras förväntningar gång på gång. Trots att det ibland inte alls legat i linje med Din...