onsdag 21 april 2010

Men ska jag känna - Då ska det finnas tid att känna fritt

Men ska jag känna - Då ska det finnas tid att känna fritt. Så sjunger hon, Melissa Horn, och jag älskar den frasen. Den kryper liksom in under min hud och bygger bo. Den är JAG. Ibland smakar jag på orden KÄNNA FRITT. Så underbart det låter. Klart att det ska finnas tid att känna fritt. Det är det som är sanning och livskraft för mig. Det har varit en bristvara i mitt liv en längre tid. Att ha tid att känna fritt alltså. Jag har rusat i ekorrhjulet och gjort saker som går emot mina värderingar. Har sedan suttit som coach och förespråkat något helt annat till mina klienter. Detta fungerar som Ni förstår inget vidare i förlängningen. SÅ nu lever jag som jag lär. Jag har i dessa kristider helt resolut och modigt sagt upp mig från min administrativa tjänst inom borrstålsindustrin och ska satsa helhjärtat på mitt företag. Ovisst - ja absolut men helhjärtat och nu kan jag leva som jag lär, jag får tid att känna fritt och jag kan arbeta med det jag är ämnad för. Jag ska coacha, inspirera, motivera och kreativt skapa mig lycklig. Men framför allt får jag tid att känna fritt och bli den förebild jag vill vara. Både för mig själv och för andra. Livet är här och nu...och nu...och nu




Vårljus och en störtskön kram till Er alla

13 kommentarer:

  1. Vad modig du är ,önskar dig verkligen lycka till
    Det är något som jag har viljat gjort i många år,men o andra sidan man ska vara glad att man har ett jobb också
    Just nu skulle jag vara jätteglad om våran strejk tog slut och jag fick gå tillbaka till jobbet igen

    SvaraRadera
  2. Åh jag gillar verkligen Melissa Horn. Och denna fras. Att känna fritt är läskigt men också så fantastiskt vackert. Härliga möjligheter livet bär med sig. Eller hur? :-)

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Å jag känner bara glädje och stolthet för dig älskade söstra mi. Mod...stort mod, behövs för att ta det steget du tagit. GRATTIS till ett "eget" liv, Ditt Liv. Nu ges du möjligheten att forma och designa din frihet. Du vet att jag står vid din sida. Puss puss

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  5. Det är så himla roligt att du verkligen har gjort det! Jag är så stolt :D hihi!! Grattis, eller vad man säger.. :D
    Puss o kram

    SvaraRadera
  6. Det gör du helt rätt i! :)

    SvaraRadera
  7. Så innerligt befriande det är att ta beslut... När axlarna sjunker ner och när syret flödar fritt. Igen! Nu har du fri sikt!

    SvaraRadera
  8. Hej! Känna fritt låter både skönt och vackert! Jag har ju gjort ett livsval att kliva ur ekorrhjulet, men ibland snurrar man med ändå...

    SvaraRadera
  9. Heja dig! Hade du inte tagit chansen hade du förmodligen tänkt tanken "hur hade det gått?" resten av ditt liv. Nu får du i alla fall veta.

    Vackert hjärta. Har du gjort det själv?

    SvaraRadera
  10. Jag har också gjort det en gång - sagt upp en fast tjänst. Och visst är det modigt :-))
    Lycka till med Livet!!!

    SvaraRadera
  11. Hej alla rara Ni som kommenterat och tack för lyckönskningarna :):) och till laila kan jag svara Japp jag har gjort hjärtat själv. Eller min man har klippt ut det i plåt och sedan har jag lagt det på "rostning" i saltvatten och efter det har jag målat och lackat
    kramar

    SvaraRadera
  12. Jag är såååååå stolt över dig!!! Du gör så rätt och jag är såå övertygad om att det kommer att bli bra.. det blir det nämligen när man följer hjärtats röst!!

    SvaraRadera
  13. Modigt och härligt, är glad för din skull, du vet ju hur du inspirerat mig fast vi inte känner varandra, så lycka till!!
    Kram Milla

    SvaraRadera

INSPIRATIONSHELG

Tillhör du också en av oss som levt upp till andras förväntningar gång på gång. Trots att det ibland inte alls legat i linje med Din...