söndag 8 juni 2014

T G I M


Thank God It´s Monday
En ny vecka, en ny dag och allt står oanvänt och öppet att förvalta
Morgonens första kaffe efter soldränkt morgonpromenad med sinnena på vid gavel
Jag fullkomligt svindlar av alla dessa dofter jag bjuds på under tidiga stunder när dagen är ny och daggen fortfarande glittrar över gräsgolvet

Jag är så nyfiken på vad den här veckan kommer att erbjuda. Vad vet jag på söndag som jag inte vet idag och vad har jag lärt mig om livet när ännu en vecka serverats här i sagan om mitt liv
På schemat står allt från klientsamtal till kursverksamhet och målande. Nåväl en och annan momsdeklaration måste färdigställas också. Om inte de tråkiga sakerna fanns här i livet så skulle vi ju inte märka skillnad när de roliga kommer, som Alfons Åbergs farmor sa

Så bring it on Monday jag är redo att möta dig med nyfikenhet och livskraft

1 kommentar:

  1. Visst är det underbara dofter på morgonen, nu när det är sommar. Fint sagt om nyfikenhet för dagar som kommer. Utan det skulle det bli mycket tråkigare... Kram

    SvaraRadera

INSPIRATIONSHELG

Tillhör du också en av oss som levt upp till andras förväntningar gång på gång. Trots att det ibland inte alls legat i linje med Din...