söndag 22 juni 2014

Kastar mig ohämmat och förälskat rakt in i processen


Ibland vet jag inte vem det är som framträder i mina målningar
Allt som oftast är det så faktiskt

Ibland har jag dock en avsikt men låter ändå kraften vara fri
Det är när jag försöker lägga mig i med intellektet och skapa
prestationsinriktat som jag tappar kontakten med uttryckskällan 
och själva kanalen till det jag vill förmedla. Min intention är 
alltid att stoppa penseln rakt ner i mitt inre och sedan låta det 
som vill komma ut flöda fritt över dukar och pannåer



Just nu är det den här målningen som sakta framträder och processen är sannerligen inte rak denna gång heller. Det är som alltid en levande process som jag fullkomligt älskar att befinna mig i. Man kan nästan se det som en förälskelse när jag ohämmat får kasta mig i armarna på inspirationens gränslösa natur och bara skapa.

Vi får se vad det leder till och vart det slutar denna gång

To be continued....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

INSPIRATIONSHELG

Tillhör du också en av oss som levt upp till andras förväntningar gång på gång. Trots att det ibland inte alls legat i linje med Din...