onsdag 18 juni 2014

ibland måste vi välja bort för att kunna få


Dagens morgonpromenad utmed kanten där hav smeker land
Det är något med havets inverkan på mig och mina sinnen
Jag sa alltid förut att någon gång ska jag bo nära havet. 
Idag gör jag det och känner tacksamhet utan gräns för det
Vi hör ihop


Att insupa det salta och befinna sig i det fria utrymmet där det blå möter det blå. Jag älskar det nästintill lika mycket om hösten och vintern som om våren och sommaren. Det karga och vindpinade renar min själ och skapar utrymme för tankar att bli tänkta



Jag tror att vi hela tiden skapar våra liv utifrån de val vi gör
Det är en en aning uppkäftigt, jag vet
Alla val vi gör får vi ofta "betala" på ett eller annat sätt
Det valet jag gjorde genom att flytta över 40 mil för att bl a komma närmare havet har kostat mig den vardagliga kontakten med vänner och släkt. Ibland känns priset högt. Men när jag sätter det i relation till vad det ger så har jag aldrig ångrat mig en enda sekund. 
Aldrig


3 kommentarer:

  1. Vi fattar våra beslut genom kärlek eller rädsla <3
    KRAM!

    SvaraRadera
  2. Det är som om du skriver ner även mina tankar och känslor, Emma ♡

    SvaraRadera
  3. Jag gjorde också en gång en flytt som "kostade" mig den vardagliga kontakten av släkt och vänner från förr. Fast jag har aldrig ångrat det.

    Kram och ha en skön midsommar! /Anna-Karin

    SvaraRadera

INSPIRATIONSHELG

Tillhör du också en av oss som levt upp till andras förväntningar gång på gång. Trots att det ibland inte alls legat i linje med Din...