onsdag 25 juni 2014

"Släpp taget om min själ"



Efter många lager och invävda tankar så tror jag då att hon äntligen är klar
80 x 100
Akryl på duk
"Släpp taget om min själ"


Som så många gånger innan så känns inte mina verk riktigt kompletta förrän 
de får sina poetiska rader därtill. 
Så dikten som tillhör den här målningen är följande:

ALLA RÖDA HIMLAR ÖPPNA


i ett gränsland vibrerar den sköna galenskapen 
den som jag dras till igen och igen 
jag är nog mer introvert än fullkomlig 
och mer vild än lovligt 
men i min vilda nakenhet är jag mitt bästa jag 
så släpp taget om min själ 
du vet ju hur lätt jag drunknar i mig själv 
så fort nån ska visa mig vägen 
men i natt viskar golven nåt abstrakt om kärleken 
och i en tusendels sekund 
står skogen tyst i spänd förväntan
/Emma




Så klart är den till salu
Så är du sugen är det bara att maila mig emma@livskrafteremma.com







8 kommentarer:

  1. Snygg målning! Och skribent på bilden också :) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ord som värmer...det tackar man för...från hjärtat,,,Kramar

      Radera
  2. Vad härlig, den översta bilden - det ser ut som om du är en del av tavlan!
    Blomman i hatten har hakat sig fast:-)
    Ann

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi...tusen tack Ann...dina ord värmer

      Radera
  3. Alltså, tavlan är helt underbar....SÅ vacker. Då har vi inte talat om bilden på dig själv kära syster. Den gör dig sådan rättvisa, finaste bilden på dig jag sett hittills tror jag
    Kärlek till dig <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. God måndag på dig kära söstra mi
      De orden tar jag till mig. T A C K från mig och KÄRLEK till dig
      puss

      Radera

INSPIRATIONSHELG

Tillhör du också en av oss som levt upp till andras förväntningar gång på gång. Trots att det ibland inte alls legat i linje med Din...