onsdag 1 september 2010

Att hitta rätt i tillvaron


Som jag har sagt förut så är jag verkligen vän med hösten. Jag älskar att vandra gator fram med basker, varm yllekofta och höstlugnet som följeslagare. Det är nåt magiskt och fridfullt med hösten och dofterna som hör därtill. Jag stannar ofta och reflekterar och känner in hur naturen växlar om och går ner i varv inför vinterns antågande.
Jag är så fantastiskt tacksam och glad för mina dagar och mitt nya arbetsliv som innefattar så mycket och så skiftande uppgifter. Jag kan ena stunden coacha i härliga Falun för att i nästa stund måla tavlor i min atelje eller vara konsult i Fagersta eller skriva på ett föredrag som ska vara klart under hösten eller vara coachlärare i Göteborg.
Däremellan tar jag mig egen tid för meditation och promenader för att bygga och underhålla mitt främsta verktyg - nämligen mig själv. Vad vore jag utan mig:)

Den ena dagen är inte den andra lik och det här passar mig och min personlighet som hand i handske.
Jag kommer till min rätt och får fram den bästa versionen av mig själv.
Potentialen kan blomma ut och jag får energi att dela med mig av till de jag möter, både i mitt privatliv och i min yrkesprofession

När det är rätt känns det lätt
Det är alltid en ledstjärna för mig.


Ha det gott

7 kommentarer:

  1. Underbar bild och underbara ord. Kram Kim

    SvaraRadera
  2. Sååå härligt för dig. Jag är så glad för din skull. Du har varit så modig och fokuserad, och när du nu kommit en bit på väg i ditt nya liv s a s, är det helt underbart att du kan känna...Vad vore du utan Dig...antagligen fortfarande Du men i en helt annan skepnad. Härligt söstra mi, du har min beundran vetdu. Puss

    SvaraRadera
  3. Underbart, du är i ditt rätta element. Eller, gött folk ska ha det gött!

    SvaraRadera
  4. Vad härligt att hitta rätt. Utmaningen är inte att veta vad under vilka förutsättningar man mår bra utan att få till de förutsättningarna. I alla fall är det så för mig.

    SvaraRadera
  5. Du verkar verkligen ha hittat rätt i arbetslivet.
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Den ledstjärnan är så rätt och jag är så glad att du tog steget ut igen och blev egen.. det passar dig.

    Kramar

    SvaraRadera

INSPIRATIONSHELG

Tillhör du också en av oss som levt upp till andras förväntningar gång på gång. Trots att det ibland inte alls legat i linje med Din...