onsdag 13 november 2013

Motgång framgång eller kanske bara gång


Jag har ju varit en anti-gymmare i större delen av mitt liv. Ända tills jag åt upp min egen fördom om att gym är tråkigt och faktiskt gick och köpte mig ett gymkort. Idag är det mitt sätt att tacka kroppen för allt den gör för mig. Den är ju faktiskt magisk som i ur och skur bär mig fram genom livet. En walking miracle machine som har en enorm kapacitet. Jag har alltid promenerat mycket och det gör jag fortfarande. Men det här med att jobba med hela kroppen i min egen takt är något alldeles extra. 

Det här har resulterat i att jag tänker bättre och är mycket piggare. Så idag kan jag faktiskt se en koppling mellan mina träningspass och en inre (och för all del yttre) framgång. 

Så man kan enkelt uttrycka sig att jag gått från en inre motgång till framgång. 

Man har forskat fram också att det är inte farligt att vara lite mullig men det är farligt att inte utöva någon slags fysisk aktivitet och träning. 
Vi tränar ju inte för att bli yngre utan för att kunna bli äldre

Love to you all

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

INSPIRATIONSHELG

Tillhör du också en av oss som levt upp till andras förväntningar gång på gång. Trots att det ibland inte alls legat i linje med Din...