onsdag 3 juli 2013

När att vara är att leva....fullt ut


"Work as you dont need the money
Dance as no one is looking
Sing as if no one is listening
Love like you never been hurt
Live every day as if it was your last"


Den här målningen var från början något helt annat än resultatet du ser här. Jag gör ofta så. Börjar i en tanke och börjar skapa utifrån den. Sen tar allt en helt ny vändning och jag måste måla ett nytt lager på samma målning. Ofta släpper jag igenom lite av den ursprungliga målningen eftersom jag tror att det tillhör processen att båda motiven på något sätt ska närvara och harmoniera i det slutliga resultatet. Nu låter det flummigt hör jag men ja, det känns så i mina skapandeprocess

Den här diffusa ängeln i akryl/blandteknik är ämnad att vara en påminnelse om att LEVA utifrån egen livskompass och egna val, mål och föresatser.
Sedan att den blev såld några minuter efter att jag lagt ut den för allmän beskådan gör ju inte saken sämre. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

INSPIRATIONSHELG

Tillhör du också en av oss som levt upp till andras förväntningar gång på gång. Trots att det ibland inte alls legat i linje med Din...