måndag 8 juli 2013

Kloka människor är nåt som världen behöver...i alla fall min...värld

Solstänka bergshällar och sommarvarma klipphällar intill havsbandet som breder ut sig i all sin generositet är nästintill onödigt vackert. All eventuell inre och yttre stress backar och drar sig tillbaka för en stund och man bara är. Så tillbringades min söndag. 



Och när jag låg där och avnjöt dagen lyssnade jag också på Filip Hammars sommarprogram. Kloka, raka och enkla Filip som inte gör om sig och gör "rätt" sig för att passa in. Ett av de bättre program jag lyssnat på, på länge. Hans inställning och fascination till människor som är beredda att betala ett pris för att få gå SIN väg i livet. Priset att kanske bli förtalade och dömda som outsiders men som gör det ändå för de är inuti SITT liv och inte omformade för att passa in i den berömda mallen. 

Jag tror Filip och jag kommer från samma produktionsavdelningen när det gäller värderingar och tankebanor. Jag satt och nickade och instämde genom hela programmet. Dessutom med ett fånigt leende på läpparna. 

Ja han är klok den där Filip och det inspirerar mig sannerligen

1 kommentar:

  1. Hihi....jag kan nog villigt erkänna att jag inte varit någon lover of Filip.....nästan tyckt han och partnern varit lite i överkant för mitt tycke om jag säger så. Men hur underbart är det inte när man får nya insikter och blir medveten om att man kan omvärdera. Vilken kille.....vilka underbara tankar!! Jag har HELT ändrat min värdering på den mannen må jag säga......och mycket glad är jag för det!!

    Puss å Love <3

    SvaraRadera

INSPIRATIONSHELG

Tillhör du också en av oss som levt upp till andras förväntningar gång på gång. Trots att det ibland inte alls legat i linje med Din...