söndag 5 september 2010

Happiness-saker man blir glad av


Denna ljuvliga höstmorgon börjades med Yoga kl 06,00. Kändes att det var alldeles för länge sedan nu. Jag behövde det här. Sen en uppfriskande promenad i den helt magiska höstmorgonen. Solen som välkomnar dagen från en helt makalöst blå himmel, luften är hög, dofterna känns trygga och naturen doftar så ofantligt mycket av sig själv under hösten. Ibland inbillar jag mig att naturen älskar mest att befinna sig i höstläge och det är därför det infinner sig ett magiskt lugn då:) Passade på att plocka några vackra parkrosor och satte i ett gammalt kärl på köksbordet. Jag kan lova att det doftar gudomligt i hela köket.


Passade på att fota lite i mitt kök också. Någon frågade nämligen om jag lever som jag lär och omger mig med hapiness-saker som man blir glad av och ja, jag tror nog att jag gör det faktiskt. Buddha bor på väggen, älska mer-skylt i blommorna, "våga lite på att vingarna bär"-vingar i fönstret. Jag är inte så mycket för trender. Jag går mer på känn och omger mig med sånt jag blir glad i själen av
/Love








6 kommentarer:

  1. Åh, så vackra rosor! Vilken färg!

    SvaraRadera
  2. Instämmer! Jag har också undrat varför lugnet infinner sig på hösten. Det mogna som luktar från jorden och naturen ger ngn slags trygghet. Luften är klaroch lätt att andas.
    Har faktiskt gjort Qigong i morse, tros värk i svanskotan, men resten av kroppen måste ju uppmuntras.
    Skön fortsättning på din söndag

    SvaraRadera
  3. Trender eller inte...so what! Du gillar det....det räcker. Ja du, visst blir man fort stel i sin kropp om man inte yogat på ett tag. Men skönt är det Och välbehövligt. För att inte tala om höstens inbjudan till att inandas klar luft....sååå friskt. Puss

    SvaraRadera
  4. Lovely.
    Har grunnat på en väldigt personlig fråga och du är abslout inte tvungen att svara på den. Frågan är om du är i ett förhållande och hur du i så fall gör för att leva ditt liv? Frågan grundar sig i mitt eget liv. Jag får helt enkelt inte riktigt till att leva mitt liv och mina drömmar och samtidigt vara en del i resten av familjen.

    SvaraRadera
  5. Maria
    Jag kommer absolut att svara på din fråga ang mitt förhållande och hur jag lever men det kräver mer utrymme så jag skickar gärna ett mail till dig om detta :)
    Ha det gott kram
    Emma

    SvaraRadera
  6. Jag har också massa saker som gör mig glad.. ska bara placera om dem lite.. hitta hem även här.

    kramar igen

    SvaraRadera

INSPIRATIONSHELG

Tillhör du också en av oss som levt upp till andras förväntningar gång på gång. Trots att det ibland inte alls legat i linje med Din...