torsdag 2 september 2010

God morgon min lilla stad

Lite bilder från min ljuvliga morgonpromenad denna fredag i september


Den höga luften och höstsolen i samspel gör att jag känner mig nästan galet tillfreds
Det är ett skönt sätt att ladda inför dagens agenda som idag bl a består av fyra härliga klientmöten.
I min lilla stad ligger vattnet i nära anslutning till själva stadskärnan så på min morgonpromenad kan jag både inandas pulserande småstadsluft, möta nyvakna människor på väg till den stora industrin och lyssna till vågorna som slår mot stranden.


Den är nog inte vårt lands allra vackraste stad men den är min hemstad. Den symboliserar en slags trygghet för mig och det är en snäll plats att leva på. Lite som städernas Nalle Puh kan jag tycka ibland. Vi har en fin relation, min hemstad och jag.

Kanske beror det på mina långt framskridna planer på att bryta upp och flytta till Göteborg som gör att jag "ser" min lilla stad på ett annorlunda sätt just nu. Lite som en slags process.

3 kommentarer:

  1. Naturen ger verklig avkoppling och särskilt morgonstunderna :)
    Nu bor jag några mil från närmaste stad (men bott tidigare i staden) och njuter av lugnet, tystnaden och rofylldheten som också tar mig förbi fjärden med blänkande vatten.

    Att bryta upp och tänka sig in i ngt nytt är alltid en process. Du kommer säkert att finna dig till rätta i storstaden Göteborg.
    Lycka till med med dina planer!
    Kram /Bea

    SvaraRadera
  2. Även om Ludvika inte är världens vackraste stad..så har den sina små smultronställen och förtjänster..man ser ju det man vill se också. Efter vad jag vet har du ditt sinne öppet för det vackra i tillvaron, då har det mindre berydelse vart du befinner dig..när du själv är tillfreds. Ha en underbar helg min sköna syster. Puss

    SvaraRadera
  3. Jag njöt av min lilla by i morse när jag tidigt gick en promenad i tystnaden,

    SvaraRadera

INSPIRATIONSHELG

Tillhör du också en av oss som levt upp till andras förväntningar gång på gång. Trots att det ibland inte alls legat i linje med Din...