onsdag 22 september 2010

Lösa upp spänningar i nacken och landa i nuet

Huvudrullning är ett bra och enkelt sätt att öka medvetenheten och närvaron på morgonen eller egentligen vilken annan tid på dygnet som helst. Det här löser också upp spänningar i nacken och stimulerar sköldkörteln. All oro, spänning och nervositet gör sig påmind i nacken så gör gärna denna övning minst en gång varje dag. Jag anser också att det är ett bra sätt att pausa på jobbet och landa i nuet för det ökar som sagt närvaron och medvetenheten.

Sätt dig bekvämt och låt ryggraden ströva mot himlavalvet. Föreställ dig att någon har satt en tråd i ryggen och drar dig uppåt. Låt ansiktet var totalt avslappnat. Rulla sedan huvudet i en cirkel mjukt och försiktigt. Andas in när du rullar bakåt uppåt och andas ut när du rullar framåt neråt. Sakta och lugnt och pressa inte. En minut åt vardera håll är en perfekt början

Lycka Till

3 kommentarer:

  1. Hej, Vilken underbart livsbejakande blogg du har! Jag blev alldeles salig då jag såg dina vackra änglakvinnor.
    Hoppas att det är okej att jag lånade dem för att visa upp på min blogg? Jag länkade tillbaka till dig.
    Ha en underbar dag!
    Ingela

    SvaraRadera
  2. Vilket underbart tips, jag har nu i några dagar haft fruktansvärt ont i vänstra sidan av nacken så det var perfekt ;) Vad fint du gjort i bloggen. Helt underbart!
    Kramar!!

    SvaraRadera
  3. Nej usch när jag gör denna övning blir jag alldeles yr i huvudet

    SvaraRadera

INSPIRATIONSHELG

Tillhör du också en av oss som levt upp till andras förväntningar gång på gång. Trots att det ibland inte alls legat i linje med Din...