torsdag 14 augusti 2014

När fullmånens sken dansar över havsytan blir jag passionerat hänförd

Så har då ytterligare några dagar lagts till i sagan om mitt liv. Jag har varit dålig på att blogga på sistone och kanske är det för att mitt (o)verkliga liv haft en större plats under en tid eller också har bara behovet av att skriva inte varit på skriande stort. 

Augusti har ju varit i våra händer i två veckor snart och jag njuter av den lite högre luften och det lugn som denna månad så generöst delar med sig av. Jag har en (ganska) ledig vecka och jag hoppar omkring i tillvaron och älskar livets skiftningar och härliga vinklingar.

 Emanuel och Lena på sin stora dag i lördags
Bilden är tagen av bröllopsfotografen Josephine


Jag har också varit på ett fantastiskt bröllop på Älvsborgs fästning här i Göteborg. En helt fantastisk upplevelse att stoppa ner i hjärte-trakten. De unga tu var så vackra att tårarna så klart gjorde sig till känna på den emotionella berg-och dalbanan Emma Karlsson. Det var min äldsta systers son som äktade sin Lena. Och som den medelålders dam jag är satt jag där i kapellet och blev nostalgisk och mindes hur lilla "Manne" var en liten parvel som sprang omkring och sjöng "Jag ska köpa vingar för pengarna" så det ekade i dalgångar och bergväggar hemma i byn Saxdalen. Nu stod han där som en vuxen man och sa ja både inför gud och denna församlings närvaro. Vackert...ja enastående vackert är det allt när kärleken förenar människor.

Jag som är ett med universum denna magiska natt på en ö i havet

Det var verkligen en obeskrivligt häftig plats att vistas på denna Älvsborgs fästning. Helst för en historienörd och passionerad älskare av gamla byggnader som jag. Min puls går igång när jag får nudda vid historien. Jag smet självklart ifrån hela festsällskapet en stund för att upptäcka lite historia på egen hand. Jag smög igenom de gamla cellerna från 1600-talet på andra sidan borggården och kom ut på andra sidan ön. Där utspelade sig magi kan jag lova. Tänk er nu en ö ute i havet, kolsvart natt, fullmåne som speglar av sig i den nattfärgade havsytan, de urgamla byggnaderna och den försiktiga vinden som smekte mina sommararmar och det enda man hörde var havet som slog mot land. En svindlande cool upplevelse som jag sent ska glömma. Förmodligen aldrig. Det kändes som om jag var ett med allt, just där och då. Livet erbjuder så många hisnande äventyr som får själen att jubla och jag älskar att bli hänförd.

2 kommentarer:

  1. Ja det var en magisk dag och kväll! Den har verkligen etsat sig in i min själ och den är så underbar att ta fram och tänka på då och då! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja verkligen A-C det är tur att allt sparas i våra årsringar (cellminnen)
      kramar

      Radera

INSPIRATIONSHELG

Tillhör du också en av oss som levt upp till andras förväntningar gång på gång. Trots att det ibland inte alls legat i linje med Din...