torsdag 9 januari 2014

Det är viktigt att underhålla sitt kapital i vänskapsbanken


Vänskap är något man ska vara evigt tacksam över. 
Jag tror att livet skulle sakna sina färgstarka konturer om man uteslöt vänskapen ur livsverket.
Igår var jag bjuden på en tjejträff där vi käkade och pratade om livet och alla dess härliga förvecklingar under kvällen. Det stimulerar mig och mina sinnen




Fina Linda som var värd och hade bjudit in oss till sitt enormt stilfulla och fina hem hade dessutom en liten överraskning åt oss. Hon hade låtit göra varsin personlig och unik mugg med våra namn och egenskaper som hon anser är passande på just oss.
Jag behöver säkert inte ens berätta att jag blev rörd till tårar. Det är så fint för mig när människor gör det där extra som man inte hade räknat med. Det där fina som får hjärtat att expandera.
Jag vet inte ens vad som var störst att hon gjort sig omaket att låta göra varsin personlig mugg eller alla superlativen som hon anser passar på mig.
Det är vackert, medmänskligt och något jag alltid kommer att minnas. Alltid

Jag är glad också att ha dessa damer i min bekantskapskrets. Vi är så olika och det är det som berikar mitt liv. Vi målar varandras livsverk med allsköns färger och former. 
Tacksamhet. Ja ren tacksamhet

Ikväll ska jag hålla i en infoträff på Akademi Coachstjärnan här i Göteborg. 
Hur nu det ska gå till med den här evinnerliga hostan. 
Nåväl, jag har klarat värre saker än det så det kommer säkerligen att gå alldeles utmärkt.
Glömt inte säga till någon viktigt person i ditt liv vad dom betyder för dig. Gör det nu...sedan kan det vara för sent

Var rädd om er


5 kommentarer:

  1. MEN det var väl en fin gåva. Fina vänner är ovärderliga, att ni sen är olika berikar ju vänskapen än mer.

    Puss o kärlek <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja så är det verkligen Marion...puss och kram and a whole lot of love till dig

      Radera
  2. Är det inte egentligen det här att någon ANSTRÄNGER sig för en som gör en mest rörd? Anstränger sig för ... MIG.
    Ann

    SvaraRadera
  3. Åh, förstår att du blev rörd över den fina gåvan med kärlek i :)
    Och så sant - goda äkta vänner ska vi vara rädd om och underhålla noggrant :)
    Tror säkert att hostan håller sig borta under din underbara infokväll :)
    Healing o ljus på dig,
    :D

    SvaraRadera

INSPIRATIONSHELG

Tillhör du också en av oss som levt upp till andras förväntningar gång på gång. Trots att det ibland inte alls legat i linje med Din...