söndag 11 mars 2012

Väninneprat, vårsolsglans och promenader i morgontimma


Att först få dela gårdagens eftermiddag och morgon med världens i särklass absolut goaste kille och hans lovely mamma är guld för mig. En kille med hundra järn i elden och ett antal myror i brallan. Världen ruskas om lite och jag bara ÄLSKAR utan hejd. Tänk bara att att få vakna och någon försiktigt säger "Ja ha hovi härdigt nu...mom" översatt till "jag har sovit färdigt nu... kom". Det gör det rätt lätt att kliva upp trots det nästintill okristliga tiden 06.10 på en söndagmorgon. Pure love, vad mer kan man säga



Att sedan få träffa en av sina bästa vänner vid Masthuggskyrkans  grandiosa utsikt och tillbringa två timmar i vårsolens glans är ett annat sätt att hämta livskraft och fy på den mentala banken med. Att slå sig ner på en bänk i Slottskogen och prata om det mesta i allmänhet och livet i synnerhet ger mig så mycket. Jag påminns om att man ska vara rädd om sina vänner


Den här genomgoa människan och jag har arbetat ihop i flera år. Vi bor numera 40 mil ifrån varandra men vi träffas med jämna mellanrum och varje gång blir jag lika trygg och varm inombords av henne. Vi är så olika men har ändå flera gemensamma beröringspunkter som gör att vi trivs så bra i varandras sällskap. Vi lär av varandras olikheter och skrattar på samma ställen, min fina vän och jag. 


Våren har kommit till oss i Göteborg med en öppen famn. Den kommer alltid lika storstilat och berör oss alla i hjärttrakten. Tänk vad vi nordbor är svaga för våren. Den tinar våra vinterfrusna själar och målar leenden på våra läppar och tar bort det sammanbitna uttrycket vi drog på oss när vintern var som värst. Jag tror att våren är oss skänkt för att vi inte ska bli bittra och sura "vädergnällare" på heltid


Nu ska jag jag ta all min härliga inspiration och föra över på min målning som håller på att skapas på staffliet. Det blir den största målning som någonsin har kommit från mina penslar. Underbart.
Kanske visar jag den senare. Kanske blir den hemlig till nästa utställning. Who knows

Puss love and understanding


3 kommentarer:

  1. Karin Fogelberg11 mars 2012 kl. 04:14

    åhhh...vilken härlig dag Emma! att få vakna till goa Holger måste ju vara guld! :-) jag smittas av din glädje! skönt!

    SvaraRadera
  2. Vad härligt du har haft det idag. Jag har också välsignats med vänskap från en goa och härlig vän idag. Vi gjorde glädjehopp idag som vi också förevigade genom kameran. :) Jag har länge velat göra en livshopp och omfamna världen och idag fick jag det på bild. Vi har skrattat mycket, pratat om livet och lagat mat och ätit tillsammans. Vänskap är något som man behöver ta hand om vårda ömt. kram och hoppas jag får se tavlan sen. Nyfiken.

    SvaraRadera
  3. TACK snälla rara för den ljuvliga kommentaren i min blogg! Den lyser upp min morgon som vårsolen själv! :D Önskar dig en dag fylld av värme glädje kärlek och ljus! :-)))

    SvaraRadera

INSPIRATIONSHELG

Tillhör du också en av oss som levt upp till andras förväntningar gång på gång. Trots att det ibland inte alls legat i linje med Din...