torsdag 25 oktober 2012

Om den skönheten som har ett bestående värde


Love
the beauty in me meets the beauty in you

När den skönheten som bor längst inne i mig möter den skönhet som bor längst inne i någon annan uppstår sann kärlek. Den här andra skönheten är ju egentligen bara ren attraktion. Ibland kan jag bli så mäkta less på det ytliga och glättiga som vi bombarderas av i media. Då vill jag gå längre in och längre ner för att möta människor på ett djupare och mera mänskligt, sinnligt plan där ytan inte är lika påtaglig.

Kanske är det sådana tankar som denna målningen inspirerats ifrån. Lite annorlunda jämfört med mitt vanliga skapande men jag känner att jag behöver utmana mig själv och mitt uttryckssätt för att hålla kreativiteten vid liv.

9 kommentarer:

  1. Jag förstår vad du menar och håller med dig...stackars dagens ungdomar..
    Den målningen är inte lika humoristisk och självironisk som dom andra jag har sett den ger mer eftertanke..
    Ha en fin kväll Emma :-) Kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men du vet Pirjo man består ju av alla nyanser både som människa och som konstnär. Lite intressant att följa inutitioner och inspirationsströmmar
      Tack för att du läser och kommenterar
      Önskar dig en finfin kväll
      kram
      E

      Radera
  2. underbar emma :) denna tyckte jag ♥-ans mycket om :)
    du är begåvad. jag försöker hitta ljus och solsken i ett inre mörker som snart förintar mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tusen tack Jeanette så glad jag blir att du tycker om den.
      Ja jag har förstått att dina dagar har varit bättre och jag kan absolut förstå dig. Fasiken ibland går livet i uppförsbacke och dessutom lite motvind på det. Då är man inte så käck och det behöver man inte heller. Försök hitta dig själv mitt i alltihop och kom ihåg att inget är för evigt...nu kan allt bara bli bättre...jag lovar
      Skickar en stoooor kram till dig
      E

      Radera
    2. men det "lustiga" är att mina dagar har varit betydligt sämre... DÅ när jag levde med en psykopat. NU är jag fri, men drabbad av avundsjuka. och det tär då jag inte förstår mig själv. kram till dig Emma :)

      Radera
  3. Ja, jag blir också så väldigt trött på ytlighet och glättighet. I bjärt kontrast ser man sedan på tv och bombarderas av elände i form av det som kallas "Nyheter". Ibland vill man bara försvinna. Då är det skönt att tänka att det finns människor som ser lite längre, lite djupare, folk som fokuserar på kärlek, på inre skönhet, folk som vågar stå upp och...bara njuta av det som är livet! Ha en riktigt fin kväll! Kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du har så rätt. blir så glad när jag hör att det är fler som delar samma tänk
      Ha en fin måndagskväll och take care
      kram
      Emma

      Radera
  4. Så duktig du är! Jag har också tecknat och målat som hobby i hela mitt liv och inte mycket går upp mot att i lugn och ro sitta och skapa bilder.
    Fin blogg du har, fina bilder och ett positivt budskap:)
    Kram/ Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tusen tack från hjärtat
      Ha det bäst
      kram
      E

      Radera

INSPIRATIONSHELG

Tillhör du också en av oss som levt upp till andras förväntningar gång på gång. Trots att det ibland inte alls legat i linje med Din...