onsdag 17 oktober 2012

När en till synes tjock kropp egentligen är en ansamling KÄRLEK



Här lite glimtar från gårdagens arbete i ateljén. En liten madam som älskar livet och är full av kärlek. Jag blir så trött på den här förutbestämda mallen om att alla ska vara trådsmala för att vara vackra och "godkända" Nej om man är en AntiJante-dam så vet man om att man duger exakt som man är, att vi alla är olika och att det verkligt och bestående vackra bor lite djupare än ytan. 

Självklart ska vi ta hand om våra kroppar eftersom det är vår själs enda boning, men att vi måste se ut så som media bestämt är rent trams tycker jag. Vikten av att acceptera och älska sig själv är långt mycket värdefullare än att ständigt jaga en bild av sig själv som vi aldrig blir nöjda med. Ge din kropp motion, sund mat och obegränsat mycket kärlek. Om det sen visar sig bukta ut lite här och där är bara charmigt och greppvänligt kärleksmjukt. Och om det inte buktar så är det lika personligt vackert.

 Idag ska hon få lite färg också sen kommer även hon att finnas till försäljning och ingå i AntiJante-serien, där man kan köpa konsttryck i högkvalitativt papper för 120,-/st. Man bara mailar mig på emma@livskrafteremma.com så skickar jag direkt hem till din brevlåda



4 kommentarer:

  1. Godmorgon Emma !! Hinner inte skriva så mycket...måste iväg men jag håller fullständigt med dig om det du skriver...Vi duger som vi är :)
    Ha en fin dag !! Kram <3
    Ps.Målningen är underbar <3

    SvaraRadera
  2. Denna kommer bli lika underbar som alla dina andra!
    Kram <3

    SvaraRadera
  3. Som 18-åring i en värld där det är lätt att projicera den negativa stressen man kan känna på sig själv och på sin KROPP var det ett väldigt viktigt och betydelsefullt blogginlägg med ord ifrån dig. Det klickade nåonting i mig när jag läste det och inspirerade mig i sanning ... Tack!

    Kärlek,
    Anna
    dunfjun@hotmail.com

    SvaraRadera
  4. Hmmm, det verkar som att fler tanter ska bo här =)Då får dom flytta upp på väggen för i hyllan får dom nog inte plats =)

    SvaraRadera

INSPIRATIONSHELG

Tillhör du också en av oss som levt upp till andras förväntningar gång på gång. Trots att det ibland inte alls legat i linje med Din...