söndag 27 mars 2016

Kreativitet, sakletare och mirakel


Härom dagen fick jag träffa ett vackert litet nytt liv som kommit till jorden. En liten Malva som gjort en storslagen entré och gjort två nyblivna föräldrar så innerligt stolta
Det är lika stort mirakel varenda gång och jag kan aldrig sluta fascineras. Såklart skulle lilla Malva ha en alldeles egen tavla 
Så denna gjorde jag speciellt för det nya lilla livet som jag får äran att vara någon slags "gammelmoster till" 


Jag har ju alltid målat, tecknat och skapat. 
Man kan nog, utan att ljuga, kalla mig för sjukt kreativ. 
Jag målar, syr, klipper hår, skriver, sjunger, snickrar, renoverar möbler. Ja det finns nog inget hantverksmässigt som jag begränsar mig till att säga att jag inte kan.

Jo förresten det skulle vara att tova då. Tova ull. Men vänta bara. Innan ni vet ordet av så sitter jag här på tredje våningen med livsutsikt i Majorna och tovar ull i långa banor. Allt från tofflor till hjärtan och tavlor. Det har nämligen stått på min att-göra-lista en längre tid nu. Men min ena syster har nämligen lovat mig att lära upp mig på denna ädla konst. 

Ja jag kan ju inte tapetsera eller dreja heller förstås. Men det är ju bara för att jag inte försökt... 
Haha det gäller att ha samma livsinställning som Pippi Långstrump. 
"Det har jag aldrig provat så det kan jag nog alldeles säkert"


Jag är är även, likt Pippi, en riktig sakletare. Eller sakhittare kanske det mer borde definieras. Jag hittar potentiella konstverk överallt i naturen. Ta dessa tre t ex som är hittade på några av mina skogspromenader. En bräda blir till en madonnamålning. En tegelsten blir en ängel och en drivvedsbit blir en the-sky-is-the-limit-målning.
Det är sannerligen recycling på hög nivå. 
Och vem gillar inte det i dagens märkliga slit-och-släng-samhälle



Nu önskar jag eder alla en fin fortsättning på helgen

Och var rädd om varandra där ute.
Puss o kram

6 kommentarer:

  1. Åh vilket härligt inlägg, fullt av kärlek över - livet :>
    Men du min vän - Du ÄR ju en Pippilotta, Victoaria osv - Du föddes till det - och passar helt underbart till den rollen :>
    En pippikraamiz full av kärlek,
    :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. En stooor pippikram till dig du härliga
      L O V E

      Radera
  2. En underbar inställning till livet Emma och både du och Pippi är fantastiska inspirationskällor. Klart att vi kan sådant vi ännu inte har gjort. Det är bara att kasta sig ut och ge sig hän. Jag tar med mig ditt härliga inlägg in i helgen och ska tänka på dina ord och din livsglädje de gånger jag tvekar på min egen förmåga att göra något.

    Ta hand om dig du härliga!♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för dina varma ord... Ja låt oss peppa varandra i ett unisont systerskap av styrka och pipipower...
      kram och ljus till dig

      Radera

INSPIRATIONSHELG

Tillhör du också en av oss som levt upp till andras förväntningar gång på gång. Trots att det ibland inte alls legat i linje med Din...